Kolumna Tomaž Porekar: Šestvaljnik

30. 7. 2011 | Tomaž Porekar
Deli
Kolumna Tomaž Porekar: Šestvaljnik

Doslej smo bili navajeni, da se premiumske znamke, zlasti nemške, ne zanimajo preveč za svoje manjše modele, toda novi rod BMW-jeve Enke je dokaz, da se stvari močno spreminjajo.

Seveda bo kdo rekel, da ne smemo pozabiti Audijevega A1, a ta je iz druge zgodbe, predvsem je šlo za pripravo nasprotnika Miniju. BMW 1 pa je prvi v vrsti novih manjših modelov, ki jih bodo v prihodnjih letih predstavile vse tri nemške znamke, ki se potegujejo za zahtevnejše in petičnejše kupce. Če lahko sodimo po tej novosti, potem se navzdol, tudi v manjše avtomobile, seli celoten tehnološki spekter tistega, kar Audi, BMW in Mercedes-Benz sicer ponujajo v svojih večjih modelih.

Razlog je preprost: v Evropi vlada zavest, da so veliki avtomobili za časom. Bilo pa bi povsem zgrešeno, če bi jih zapostavili, ker BMW-eju Sedmica, Mercedesu Es ali Audiju A8 prinašajo neverjetno rast prodaje na Kitajskem in še kje.

Nova Enka je tako avtomobil s precej bolj obetavno prihodnostjo, kot je bilo značilno za prvi rod. Že z videzom prve različice, petvratne kombilimuzine, so dokazali, da so časi kontroverznega Chrisa Bangla mimo. Prijetnost oblike bo zagotovila veliko boljši sprejem pri kupcih, ki pa bodo znali ceniti tudi to, da so si BMW-jevi konstruktorji vzeli k srcu pripombo k prvi generaciji Enke, da je na njeni zadnji klopi prostora samo za otroke.

Tu pa so seveda še številni dodatki, ki jih pri BMW poznamo kot Efficient Dynamics in Connected Drive.
Za zdaj manjka le nekaj: motor s šestimi valji, ki je pri BMW dokaz dolge tradicije, saj imajo navsezadnje motorje omenjene še v svojem imenu.

O tem, da bo BMW kar ukinil šestvaljnike v svojih manjših modelih, je bilo v zadnjem času prelito že veliko črnila in še več je o tej temi zašumelo na medmrežju.

»Za zdaj takšnega motorja v našem novem modelu ne ponujamo,« pravi Bernhard Ederer, govorec pri BMW, odgovoren za predstavitev Enke. »A prostora pod motornim pokrovom je za takšno ponudbo še vedno dovolj!«

Močnejši motorji torej še pridejo, a vprašanje je, kdaj. Toda BMW je bil vedno pravi mojster taktike, kdaj na trg poslati kakšno novost, s katero bo spet vzbudil dovolj zanimanja med potencialnimi kupci.
Novi BMW 1 tudi dobro nakazuje, kaj nas čaka pri nasledniku serije 3, ki ga bo BMW predstavil prihodnje leto. Gre za skupno platformo, s čimer bodo Bavarci spet zagotovili svojo prihodnost. V tej pa je prostor tudi za šestvaljnike, čeprav bodo ti na voljo za druge, ne pa za varčno in okoljsko zahtevne Evropejce.

Tomaž Porekar