Kolumna: Tomaž PorekarSlovo od inženirskega podjetja?

Volkswagen je zdaj, po še ne končani aferi Dizelgate, na odločilnem razpotju. Tisti, ki se bodo morali posloviti, so skoraj vsi po vrsti inženirji, ki so služili v oddelkih za konstrukcije in razvoj, seveda večinoma motorjev.

11. 10. 2015

Iskati najboljše konstrukcjske rešitve za uspešne avtomobile je eno, prikrivanje in iskanje bližnjic do dobrih rezultatov pa se menda vedno konča tako, kot se je zdaj s Volkswagnom. Laž torej ima kratke noge!

Inženirsko izobraženih in nato v konstrukcijskih oddelkih v uspešno kariero zraslih vodilnih pri Volkswagnu je veliko. Ne nazadnje to kažejo tudi tisti, s katerimi so zdaj počistili. A kdo bodo njihovi nasledniki? Saj bodo to najbrž njihovi kolegi, s katerimi so delali skupaj. Le da niso tako močno zastrupljeni z vedenjem o tem, kako so pri Volkswagnu dizelske motorje 'očistili' prevelikih izpustov strupenih snovi.

Ob nastajanju tega zapisa še ni jasno, katerim bodo še vse pokazali vrata. Gotovo pa je, da poslej ne bo več mogoče računati na prijatejstvo ali večjo strokovnost posameznikov, najti bo treba takšne brez grehov. Največji očitek, ki ga je slišati iz bolj strokovnih krogov, predvsem neevropskih konstruktorjev, je nemška inženirska vzvišenost, ki so jo drugi le stežka prenašali. Zato mora zdaj zagotovo najbolj skrbeti tiste pri Volkswagnu, morebiti pa tudi pri drugih nemških izdelovalcih, kako prepričati, da iskanje nezakonitih stranpoti ni povezano z inženirskimi sposobnostmi. V Združenih državah se je oglasilo kar nekaj uglednih komentatorjev, ki so zajedljivo dodali, da si bodo Nemci odslej težko privoščili gledanje zviška na tiste v preostalih konstrukcijskih oddelkih, ki jim ni omogočeno, da bi tudi zaradi varčevanja pri izdelavi avtomobile razvijali na tako visoki tehnološki ravni. Američani govorijo o sistemski korupciji. Če bodo takšni očitki postali javni, bo Volkswagnov boj za povrnitev ugleda tehnološko napredne znamke še težji.

Tudi Matthias Müller, novi šef Skupine Volkswagen, je inženir. Ravno tako kot nekateri odslovljeni je delal na različnih mestih v skupini. A zdaj mu ne bo najpomembnejše 'naravoslovno' znanje (prosto po šefih HSE). Vsaj nekaj let bodo njegovi prvi zavezniki tisti, ki bodo lahko popravili ugled znamke.

Koliko časa bodo skupaj z besedo Volkswagen še povezave, kot so 'Das Auto-gol' ali 'Das Cheaters', pa tokrat ne bo odvisno od 'naravoslovcev' v podjetju, ampak od spretnosti pravnikov in ekonomistov ali drugih družboslovcev, ki bodo tako dobili svojo priložnost. Ali se bo tudi Audijev slogan 'Vorsprung durch Technik' moral posloviti?