Kolumna Tomaž Porekar: Teorija množic

Handžov, Vendžov, Fudžov, Sjamen, Šantov, Šendžen so imena mest, ki nam ne pomenijo prav veliko. Mogoče le Šendžen? Letošnje prizorišče univerzijade je najbolj razvijajoče se mesto v istoimenski prosti gospodarski coni severno od Hongkonga.

5. 11. 2011

Kakšna je torej država z največ prebivalci na svetu? Milijarda in tristo milijonov ljudi živi po zadnjih podatkih v že skoraj največji gospodarski velesili zemeljske oble. Peking, Šanghaj ali Tjandžin so mega velemesta s po več kot 25 milijoni ljudi! Nepregledna, z energijo gospodarstva, ki se je ne da izmeriti z običajnimi merili, a z močjo, za katero sploh ni mogoče reči, kam bo segla.

Za Evropejce je razen pri vsakodnevnem (bolj ali manj zavednem) srečevanju s kitajskimi izdelki še najbolj nazoren podatek, da bo kitajski avtomobilski trg vsak čas prehitel zahodnoevropskega in v letu ali dveh tudi ameriškega.

Na kitajskem trgu zdaj prvo mesto zaseda nemški Volkswagen. Volkswagnova taktika je v negovanju številnih avtomobilskih znamk in tudi na kitajskem trgu je tako. Celo več, vodilni evropski avtomobilski koncern je povezan kar z dvema kitajskima konglomeratoma, s katerima je ustanovil že številna skupna podjetja za izdelavo avtomobilov. Medtem ko izdelke z Volkswagnovim zaščitnim znakom izdelujejo tako v kooperaciji s SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) kot s (šendženskim) FAW, pa najhitreje napredujoča premijska blagovna znamka, Audi, sodeluje le z zadnjim.

A že zdaj pri Audiju za Kitajsko trdijo, da je to njihov drugi domači trg. No, takšna oznaka je pravzaprav le koncesija nemškemu trgu, saj je Audi v zadnjih letih na Kitajskem tako razvil svojo prodajo, da je to zanje že najpomembnejši in največji trg. Letos so na svojem domačem, torej nemškem trgu, v devetih mesecih prodali okoli 185.000 avtomobilov, na kitajskem pa že 223.600. Nemčija in Kitajska skupaj Audiju prineseta kar 42-odstotni delež celotne prodaje. Kitajski trg se je v nekaj zadnjih letih res razvijal z eksplozivno silo, od leta 2008 vsako leto za tri milijone avtomobilov (več torej, kot na leto prodajo avtomobilov v Nemčiji).

Avtomobilska industrija (ne le evropska) tako že zaradi gospodarskih kazalcev Kitajske stavi na nadaljnji razvoj, v prid česar govorita rast prihodkov na prebivalca po posameznih kitajskih mestih in z njo povezana kupna moč po posameznih kitajskih velemestih. Že zdaj je v rokah prebivalcev Kitajske okoli 900 milijonov mobilnih telefonov. Avtomobilov sicer nikoli ne bo toliko, a da bo trg tam neverjeten, vedo zdaj že vsi.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri