Kolumna: Tomaž PorekarVelike novice in umazane podrobnosti

Kaj so udarne novice (iz sveta avtomobilizma)? Zagotovo tudi izjava, da bi morali prepovedati graditi ceste za avtomobile. Ali pa ta, da so pri Tesli v zelo kratkem času za svoj model 3, električni avtomobil za 30 tisočakov za široke množice, zbrali več kot 300 tisoč kupcev.

14. 5. 2016

K sreči (zanje) Tesla avtomobilov ne prodaja prek trgovske mreže, saj lahko sami porabijo takšen obsežen kredit (deset odstotkov za aro).

Se pa kaže, da bo zdaj precej težje v kratkem času uspešno pripraviti vso industrializacijo zanjo. Elon Musk najbrž ni najbolje preučil delovanja zglednega podjetja Apple. Tam vse svoje izdelke sicer sami skonstruirajo, a umazane podrobnosti v zvezi z njihovo izdelavo delegirajo pravi elektronski industriji. Nič zato, če na Applovem izdelku piše 'Made in China'. Musk pa se je s Teslo sam lotil izdelave avtomobilov! Zdaj, ko tovarna baterij ('Gigafactory') v Nevadi še ni narejena, sicer še ne izdelajo celotnega avtomobila. A dogajanje glede dobave primernih količin modela X kaže, da vse v zvezi z uspešnim funkcioniranjem Teslove tovarne v Fremontu (v bližini San Francisca) le ni najbolj rožnato. Tovarna, ki je pred desetletjem nehala izdelovati avtomobile, ko sta jo skupaj postavila in nato opustila GM in Toyota, išče primerne kadre, da bodo zmogli v zgolj dveh letih organizirati velikoserijsko izdelavo. Muskov načrt pravi, da bo Tesla leta 2018 izdelal in prodal že okoli pol milijona avtomobilov, leta 2020 pa govori celo o milijonu avtomobilov. Zdaj jih tam naredijo komaj nekaj več kot desetino omenjene številke, tiste za leto 2018 namreč (produkcija leta 2015: 50.580).

Iz vodstva Tesle je pred kratkim odšel šef produkcije. Ni znano, ali so bile zanj usodne težave, ki nastajajo pri izdelavi zadnjih metuljčkastih vrat modela X, ali pa to, da si je drznil omeniti, da bo potrebna ogromna investicija v Fremont, če bodo hoteli do leta 2018 urediti obljubljeno desetkratno povečanje zmogljivosti. Je pa res, da se šef Musk zelo trudi in večkrat celo kar prespi v Fremontu. Kako se trudi, pa je zagotovo dobra vest za delničarje, saj je letos vrednost Teslove delnice prvič padla.

Musk alternative svoji poslovni zamisli za Teslo, po mojem mnenju, ni dobro utemeljil. Če bi se bolj zgledoval po Applu, bi zdaj imel drugačne težave: za izdelavo električnih avtomobilov z značko Tesla bi iskal primernega izdelovalca med predstavniki avtomobilske industrije.

S tem, ko se je Tesla podal med avtomobilske izdelovalce, se bo moral spoprijeti z vsemi 'umazanimi' podrobnostmi tega posla – s hitro organizacijo produkcije, s kakovostno izdelavo in posledicami različnih vpoklicev, morebiti pa celo z nezadovoljnimi kupci ali lastniki svojih avtomobilov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri