Od začetka največjih težav v Volkswagnovi zgodovini je minilo že 14 mesecev. Čeprav računi za vse lažnive navedbe glede porabe in vsebnosti emisij še niso dokončni, pa je vodstvo skupine moralo odločati o nadaljnji podjetniški usodi. To je zapleten postopek, saj v nadzornem odboru sedi enako število predstavnikov lastnikov in delavcev.
Že na predvečer najbolj pričakovane seje nadzornega odbora koncerna se je pojavila napoved prihajajočih odločitev oziroma najpomembnejše novice za široko javnost in vse zaposlene: službo bo izgubilo okoli 30.000 volkswagnovcev.
Jasno je torej, da bodo velik del stroškov nespametnega iskanja tehničnih težav z lažnimi meritvami plačali zaposleni. Med vsemi znamkami pa je v največjih težavah Volkswagen. Ta ima tudi največ zaposlenih v severnonemških tovarnah. Pri tej znamki sicer poslujejo z dobičkom, a ta je bil v prvih devetih mesecih letos le 1,24 milijarde evrov. To pomeni 1,6 odstotka donosa, kar je premalo, da bi lahko s tem odplačali nakopičeno škodo iz 'Dizelgata'. Za zdaj je vodstvo zanjo že oddelilo 18,2 milijardi evrov, strokovni opazovalci pričakujejo da je bo za okoli 30 milijard.
Volkswagen ne sme samo zniževati stroškov, da bi se izkopal iz težav (do leta 2020 okoli 3,7 milijarde evrov na leto). Tako so morali odobriti nadaljnje milijarde za odpravnine najavljenih odpustov, pri čemer naj bi se iz nemškega dela VW poslovilo okoli 23.000 zaposlenih, nadaljnjih nekaj tisoč pa iz podjetij v ZDA in Braziliji. Veliko manj bodo lahko namenili za konstruiranje običajnih avtomobilov. Avtomobilska industrija je pred pomembnimi izzivi, tu sta avtonomna vožnja in električni pogon. V pripravo primernih rešitev teh tematik bo šla večina novih Volkswagnovih naložb.
Bodo torej ogroženi običajni avtomobili? Ocenimo lahko, da niti ne. Novosti znamke Volkswagen nekaj naslednjih let so pripravljene, večinoma gre za križance, ki naj bi srednjeročno zagotovili primerne prodajne številke in večji zaslužek. Nekoliko se bodo zamaknili roki nekaterih novosti (osmi rod Golfa leto pozneje, zato bo prihodnjo pomlad temeljito prenovljen, predvsem z novo elektroniko).
Ne tako razločne pa so tudi pripombe nekaterih bolj 'alternativnih' analitikov, ki pravijo, da je imela skupina Volkswagen še srečo. Postavljena po načinu starega vodstva naj bi bila kot avtomobil, ki s polnim plinom vozi naravnost v zid.
Z 'Dizelgatom' je tako pravočasno prevzel volan manj slabovidni voznik. Ta mora zdaj na križišču dveh slabih cest izbrati tisto, ki bo na koncu prinesla pravo rešitev.