Za nekatere ni prihodnosti

13. 1. 2016
Deli
Za nekatere ni prihodnosti

Tudi letos se bo podaljšal spisek modelov, ki jih bodo avtomobilski izdelovalci brez velikega proslavljanja ukinili in pozabili. Stvar se zdi kar nekako naravna, kot bi učil Darwin – preživijo lahko samo najmočnejši.

Tudi razlog je pri večini enostaven, kupci jih pozabijo, niso dovolj privlačni, da bi se izdelovalcem splačali, da jih izdelujejo in jih imajo na zalogi. Vse kaže, da bo VW Eos eden prvih, ki bo kmalu šel v pozabo. Ta relikt časa, ki je minil, uporabniku ponuja hkrati dvoje – je kupe, a trdo streho je mogoče s pritiskom na gumb spremeniti v kabriolet. Ker pa tudi kabrioleti na veliko izgubljajo svoje kupce, je Eos pred ukinitvijo.

Kako 'nehvaležen' je okus kupcev, dobro dokazujeta dva malčka, ki smo ju pravzaprav že skoraj pozabili – Toyotin iQ in Peugeot 1007. Zadnjega so nehali izdelovati že leta 2009. Pri obeh mestnih avtomobilih je bila zamisel zanju pravzaprav odlična, na majhnem prostoru sta ponujala dovolj prostora. A kupci niso cenili ne zgolj enega para bočnih drsnih vrat pri Peugeotu ne okretne majhnosti Toyotinega iQ.

Je bil razlog za slabo prodajo Nissanovega Cuba zgolj 'odštekan' videz? Najbrž da tudi, ampak to le v Evropi, kajti Cube so pri nas nehali prodajati že pred štirimi leti. Na Japonskem je še vedno priljubljen.

Se še spomnite Opla Ampere? Ta iz prvega Chevroletovega priključnohibridnega avtomobila Volta za evropski trg predelan model je osvojil celo naslov evropskega avta leta. A je bil hkrati tudi eden največjih neuspehov na dolgem spisku tega najstarejšega podeljevanja žlahtnih naslovov. Ampero je Opel dobil v letih, ko mu je nad glavo visel Damoklejev meč iskanja preživetja te evropske znamke ameriškega General Motorsa. Prodaja ali potop Opla, to je bilo vprašanje. Kdo bi se takrat zavzemal za napredno električno gnano Ampero? Ker so jo tudi kupci ignorirali, je že zgodovina.

Zgodovina pa so tudi številni večji enoprostorci! Citroën C8, Fiat Scudo in Peugeot 807 so vsi izvirali iz istega gnezda, skupne tovarne PSA in Fiata s severovzhoda Francije. Sodelovanje se je obrabilo, precej zastareli avtomobili pri kupcih niso več našli pravega odziva. Zdaj je v Valenciennesu na meji z Belgijo partner PSA postala Toyota in v kratkem bodo od tam začeli prihajati drugačni avti. A v pozabo odhaja tudi Mazda5, ker tudi zanjo pri tej japonski znamki nimajo več pravega razumevanja – in seveda ne dovolj kupcev.

Še se spomnite Opla Antare ali Peugeota 4007? Tudi ta dva sta dokazala, da se kupci ne zadovoljijo s kakršnimkoli terencem.

No, s prvim januarjem se je dokončno končala pot tudi za eno od znamk v Evropi, Chevrolet bo zdaj zanimiv le še na dresih Manchester Uniteda. A tudi pri njem se nekaj zatika ...

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del