Ah, ESP, stara zgodba, a še vedno slabo poznana. Zato kaže sem ter tja kaj ponoviti. Tule seveda zelo zelo poenostavljeno.
Najprej malo laično: ABS pomaga zavirati, da kolesa ne zablokirajo, ASR pomaga pospeševati, da se kolesa ne zavrtijo v prazno, ESP pa pomaga ohraniti avtomobil na cesti, pri čemer si pomaga tako z ABS kot z ESP.
Malo bolj tehnično: ABS zna delovati le, ko stisnete stopalko zavore, ASR samo, ko pritiskate plin, ESP pa zna delovati in pomagati tudi takrat, ko vse skupaj – razen volana – spustite iz rok.
In v veliki sliki ter izhajajoč iz slednjega: če imate ESP, imate tudi oba druga, saj ESP brez drugih dveh ne more obstajati.
Zato velja biti previden. ESP je namreč skupek nekih kosov, predvsem tipal (in nekaj pomočnikov za ustvarjanje zavornega tlaka), a njegovo bistvo je elektronika oziroma softver v njej.
ESP se razvija in je med najhitreje razvijajočimi se sestavnimi sklopi avtomobila. Razvijajo se tipala, jasno, tudi kak drug kos, a hitrost razvoja je v softveru. Treba je sicer priznati, da ta razvoj ni lahek. Zahteva vrhunsko sodelovanje nekega tehnika, ki razume dinamiko vožnje in pogona, ter računalničarja, ki zna razumeti tehnika in njegovo znanje utelesiti v (učinkovitem) softveru.
Vedeti je treba nekaj: sožitje obeh je resnično izjemno pomembno in hkrati težavno doseči ga, a ko je zadeva enkrat kolikor toliko vpeljana, teče sama od sebe, če malo poenostavimo. Oba človeka nenehno sodelujeta in nastaja vedno bolj izpopolnjena reč. Zaradi te prej opisane težavnosti pa je na trgu zelo malo ponudnikov (dobrega) sistema ESP.
Potem tako nastane nova generacija sistema ESP, ki 'trči' ob kupce. In ker je s stališča kupca ta nova generacija še vedno le ESP, a izboljšan, tako kot je vsakokrat izboljšan vsak drug človekov izdelek, ga morajo ustrezno zapakirati, da si ga kupec – novejšega – tudi zaželi.
Eden od prodajnih trikov je elektronska diferencialna zapora. Sliši se zapleteno, saj je (mehanska) diferencialna zapora tehnično gledano res zapleten del zobniških predležij. A kot elektronika to ni nič drugega kot podprogram sistema ESP. Vse spoštovanje do dobro spisanega programa, a če spet malo poenostavimo, je to le delo za računalnikom in nekaj preizkušanja na različnih podlagah. Podobno je tudi s 'funkcijo za vleko prikolice'. Spet ESP z dodatnim podprogramom.
Kaj hočem reči: ESP je odlična reč, bolj je sodobna, bolj je učinkovita, ampak ne nasedajte preveč na sajenje tulipanov in zavijanje v celofan.
Vinko Kernc
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del