Konec leta

12. 12. 2016
Deli
Konec leta

Kdaj se konča leto? Ko se izteče sezona na Prokartingu, ko AŠ 2005 'potala' pokale na zaključni prireditvi in ko Rosberg 'pobere' svoj prvi naslov svetovnega prvaka formule 1. Definitivno! Vsi dopisi, ponudbe in pogodbe so že z letnico 2017.

2017 bo dobro leto. Optimist v meni nikoli ne počiva in kot vedno veliko pričakuje. Matematika je preprosta: 10 odstotkov od (pre)velikih pričakovanj je več kot 10 odstotkov od (pre)majhnih pričakovanj. Hudič je le, da po tej matematiki nikoli ne moreš dobiti več, kot si pričakoval. Vseeno, o tem sem prepričan, 2017 bo dobro leto!

Res je, da sem še vedno pod vtisom zgodaj objavljenega koledarja dirk, ki obeta izvrstno sezono na domačih tleh, in res je, morda pričakujem preveč od (že spet!) novih pravilih v formuli 1.

Ravno te se moram dotakniti, čeprav se je, kot ste verjetno opazili, izogibam kot hudič križa. Zdi se kot, da bi vodilni možje in moštva formule 1 želeli pregnati še zadnje zveste gledalce, ki jih je iz leta v leto manj. Kraljica avtošporta je na vedno višjem piedestalu, vedno bolj ošabna in nedostopna, na svoje 'podanike' in 'častilce' se ne ozira ter jim meče drobtinice, medtem ko se 'baše' s kolači. Ja, stara gospa postaja vedno bolj samozadostna in debela. Nujna bo operacija zmanjšanja želodca, drugače se bo pogreznila v lasten drek!

Ne, niste se zmotili. V mislih imam predzadnjo dežno dirko v Interlagosu, ki so jo večinoma prevozili za varnostnim avtom, ter bebasto bentenje in renčanje totega nemškega volčjaka (Toto Wolff) po dirki v Abu Dabiju – ker si je Hamilton drznil poskusiti ubraniti naslov prvaka!! Če peščica najboljših in najbolj plačanih dirkačev v vesolju ni sposobna voziti po mokri progi in če svetovni prvak ne sme braniti naslova, potem je jasno, da od dirkanja ostane bore malo. Glede na nebulozno kaznovalno politiko za tako rekoč vsako prehitevanje, asfaltne izletne cone, šparanje gum in bencina, celo mavrico za označevanje gum, v kateri se še Pirellijevi inženirji ne znajdejo, in zapletena pravila, ki jim 'normalen' gledalec ne more in noče slediti, je trenutna popularnost formule 1 večja, kot bi bilo pričakovati.

In znova! Sem optimist! V letu 2017 bodo formulo 1 postavili na širše gume, povečali podtlak, dovolili razvoj motorjev ter napisali nova pravila na 1.748 straneh. Baje bo tudi do pet sekund na krog hitrejša od sedanje, težje jo bo voziti in nedozorela mularija bo morala še kakšno leto 'piti mleko' v formuli 3, preden razvrednoti najhitrejše bolide na svetu.

Sicer pa, psi lajajo, karavana (F1) gre naprej. Besede obskurnega kolumnista v obskurni reviji iz obskurne države so le odmev nemočne jeze. Razen če Toto ni neki Totomaž (z govorno napako) in razume slovensko.

No, zdaj veste, zakaj se izogibam pisanju o formuli 1. A brez skrbi, še ni konec konca leta – v kolumnističnem pomenu. Zima je še dolga in v prihodnjih kolumnah na vrsto pridejo domači križi in težave.

P. S. Čestitke Aleksu Humarju, ki je, zasluženo, pobral najprestižnejšo domačo lovoriko: avtomobilist leta 2016.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del