Tako kot vsako delo so avtomobili izdelki, pri katerih se tudi lahko pojavljajo napake. Kot smo videli v tej rubriki, o čemer sem pisal prejšnjikrat, pa lahko šele z védenjem o napakah nanje reagiramo. Kot na splošno je torej tudi v našem primeru najpomembnejše obveščanje in sporočanje (bolj 'učeno' informiranje in komuniciranje). Če o nečem nič ne vemo, se zdi, kot da tega ni!
V Evropi poteka obveščanje o konstrukcijskih napakah pri avtomobilih, ki lahko vplivajo na uporabo in varnost, precej manj senzacionalistično. Lahko bi tudi rekli, da so zakoni in predpisi o tej temi manj zahtevni za izdelovalce in imajo ti več možnosti, da se njihove napake ne obešajo na veliki zvon.
Se pa glede konstrukcijskih napak avtomobili v Evropi ne razlikujejo kaj dosti od tistih v Ameriki. Napake se pojavljajo, in temu se pač ni mogoče izogniti. Tudi v Evropi je letno v delavnicah zaradi različnih konstrukcijskih napak na tisoče avtomobilov.
Nemški Automobilwoche je predstavil podatke za Nemčijo. Samo lani so avtomobilski izdelovalci morali lastnike avtomobilov poklicati na popravilo 140-krat. Pri tem je šlo za 617.000 avtomobilov, ki bi morebiti imeli napake in bi jih bilo treba odpraviti. Pri Nemcih je vse zabeleženo: primer z največ avtomobili je bil tisti z 49.000, v tistem z najmanj avtomobili je moral na popravilo le eden!
Morebiti pa se še kdo spomni ene največjih evropskih 'akcij'! Leta 2005 je moral Mercedes-Benz na popravilo poklicati lastnike kar 1, 3 milijona avtomobilov (razreda E). Težave z zavorami niso prav ugodno vplivale na razvoj ugleda najstarejše avtomobilske znamke na svetu. So pa bili tudi drugi. Renault je moral letos skupaj na popravilo poklicati 694.000 Scénicov.
Večkrat se zgodi, da servisne delavnice manjša in za varnost ali običajno uporabo ne tako pomembna popravila opravijo kar pri rednih servisnih pregledih. Seveda tistega opravila potem na svojem računu ne boste našli, saj ga mora plačati oddelek izdelovalca, ki skrbi za garancije in podobna opravila.
Vsekakor so novice o napakah takšne, da si jih ne želimo. Narobe je običajno le to, da tudi odgovorni pri avtomobilskih podjetjih niso navdušeni nad njimi in si želijo, da bi jih čim prej pozabili. Tudi tako, da o njih nočejo razpravljati.
Pa zakaj se napake sploh pojavijo? So za to krivi sedanji časi, ko so vsi izdelovalci še bolj pod pritiskom zahtev po čim cenejših izdelkih (še bolj kot za izdelovalce avtomobilov to velja za njihove dobavitelje)? Narava vsakega dela je pač taka, da vseh napak ne moremo odkriti med pripravami, ob konstruiranju. Današnji čas, ko so avtomobilska podjetja precej poenostavila zasnove svojih avtomobilov tako, da se za vse več različnih modelov uporabljajo enaki sestavni deli, pravzaprav omogoča, da je napak celo manj.
Ko se te vseeno pojavijo, pa prizadene večje število avtomobilov.
Še najbolj se lahko napak veselijo serviserji. Morebiti pa se potem na popravilu oglasijo tudi tisti, ki kar prepogosto pozabijo, da je avtomobile treba tudi vzdrževati.
Tomaž Porekar
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere