Sebastjan Plevnjak: Korejci prihajajo (z nemškimi okrepitvami)

Da smo Slovenci poseben narod, ki kar veliko ali pa predvsem radi vlagamo v avtomobile, nam je že dolgo jasno. To hkrati seveda pomeni, da smo do tistega, kar se ne ‘sveti’, še toliko bolj kritični.

19. 7. 2017

A avtomobilizem ni samo Slovenija, ni niti samo Evropa, ampak vedno bolj postaja kar ves svet. To pomeni, da se vse več avtomobilskih znamk, v nasprotju z dosedanjo prakso, pripravlja na izdelovanje svetovnih avtomobilov. Nekateri jih seveda že imajo, drugi jih, kot rečeno, pripravljajo. To so oziroma bodo avtomobili, ki bodo ne glede na to, na katerem trgu se bodo prodajali (najsi bo evropskem, ameriškem ali vse bolj zaželenem azijskem), povsem identični. Ne bo kontinentalnih razlik in prilagoditev, avtomobila z dveh različnih koncev sveta si bosta podobna kot jajce jajcu.

S tem bodo znamke zaradi poenotene proizvodnje precej pridobile, a vsaj na začetku se je zdelo, da bo končni kupec izgubil. In ker je evropski avtomobilski trg zahteven in v nasprotju z ameriškim, še bolj pa z azijskim, si je bilo še pred kratkim nemogoče zamisliti, da bi se po cestah vozili enaki avtomobili. Če že, pa so bili bolj prikrojeni drugim večjim trgom, kot je evropski.

A časi se spreminjajo in z njim tudi avtomobili. Pa seveda tudi razmišljanje ljudi, ki upravljajo avtomobilske znamke.

Ob nedavnem obisku Južne Koreje, kjer domuje Hyundai Motor Group, je vse skupaj dobilo potrditev. To, da se Korejci pospešeno pripravljajo na izboljšanje prodaje na ameriškem in evropskem avtomobilskem trgu, je že dolgo jasno. Njihova osredotočenost, želja in volja so neizmerne. A že pred časom so doumeli, da sami sebi niso dovolj, kaj šele preostalemu svetu. Tako so pred več kot 10 leti dali škarje in platno v roke nemškemu strokovnjaku Petru Schreyerju, ki je pred tem svoje kakovosti izkazoval pri nemškem Audiju. A ker to ni bilo dovolj oziroma si želijo še več, so zdaj pod svoje okrilje zvabili še enega Nemca, Alberta Biermanna, ki je več kot tri desetletja deloval pri nemškem BMW oziroma v njegovem športnem oddelku M.

Ni treba biti preveč pameten, da sešteješ ena plus ena in ugotoviš, kam pes taco moli. Korejci si ne želijo izdelovati zgolj všečnih avtomobilov, ampak si zdaj želijo tudi, da bi se ti dobro vozili. In prvi rezultati so že tu. Kia Stinger, o kateri pišemo tudi v tokratnem Avto magazinu, je že izdelek, ki bolj kot z obliko preseneti z lego na cesti, podvozjem in trakcijo. Če k temu prištejemo še novinca, Hyundai Kono in Kio Stonic, in vse, kar smo tokrat v Koreji že videli (pa o tem še nekaj ne smemo pisati), je jasno, da se za Hyundai in Kio obetajo zanimivi, predvsem pa dobri časi.

Kako se bo na novince odzval slovenski kupec, pa je že druga pesem. Številni se zmrdujejo še nad Škodo, ki je roko na srce že povsem nemška, a očitno je navada železna srajca. Vsaj v Sloveniji.

Sebastjan Plevnjak