Kriza. Optimistično.

17. 12. 2008
Deli
Vinko Kernc

Ekonomisti in drugi strokovnjaki kar tekmujejo, kdo bo drzneje napovedal razvoj krize. Tudi v avtomobilizmu, ki ga je, jasno, ta recesija še posebej prizadela.

Če naj verjamemo Marchionneju (Fiat), bo iz krize prilezlo le nekaj koncernov. Znamke ne bodo izumrle, skoraj zagotovo ne, večina bo ostala, saj če kaj, potem v današnjem svetu šteje tradicija. Le združile se bodo (te znamke) v večje koncerne. Ampak to poznamo, že odkar obstaja kapitalizem. Tudi v avtomobilizmu je od vsega začetka enako in zadnja podobna tekma na avtomobilski sceni se je odvijala pred leti, ko so veliki kar tekmovali med seboj, koliko malih znamk bodo pokupili. Tisti srednji pa so se združevali. Nemški znalci iz sveta avtomobilizma tako že svetujejo združitev koncernov BMW, Daimler in Opel, od Merklove pa v drobnem tisku pričakujejo, da bo Opla rešila iz rok umirajočega koncerna GM.

Kaj bi torej 'pametoval' pri toliko bolj priznanih strokovnjakih, ki bodo itak, razen manjšine, zgrešili v napovedih. Raje pogledam zadevo s plati slehernika.

Ljudje, naj jih tale kriza prizadene ali ne, in če jih, naj jih prizadene bolj ali manj, bodo z denarjem nekaj časa previdnejši. Pa ne, da ga ne bi vlagali v dobrine, le modreje bodo ravnali z njim. Po domače: če se bodo odločili za nakup avtomobila, bodo – če so prej dvakrat – vsaj trikrat, če že ne večkrat premislili, komu bodo dali svoj denar.

Avtomobilski proizvajalci in še bolj prodajalci se tega seveda zavedajo ali pa bodo to prej ali slej opazili. Kaj bodo počeli globalno, kot rečeno, ne vemo, lokalno in na ravni odnosa do kupcev pa bodo iskali vse možne rezerve. To pomeni, da bodo do drobtinice manjšali marže in postali še prijaznejši in uslužnejši. In najbolj korajžni bodo pri tem, ko bo večina 'šparala', udarili z vsemi topovi. Tako si bodo nabrali kasneje težko ulovljivo prednost.

Pa tu nimam v mislih le onih, ki v tem trenutku (finančno) dobro stojijo. Tudi (ali predvsem) druge, ki šepajo. Kajti nekaj mora biti jasno: če stopiš v krizo šepaje, se iz nje priplaziš ali pa celo crkneš.

Na ravni prodajalec-kupec se bo zelo verjetno v prihodnjem letu (ali kolikor bo pač trajala ta drama) odvijal krvav boj. Najslabše jo bodo odnesli 'previdneži' z mislijo počakajmo, kaj bo, pa bomo potem videli, kaj storiti. Toda če bo le eden medtem udaril po mizi, bodo vsi drugi gagali.

Naj bo to optimistična popotnica v novo leto vsem, ki se boste namenili kupiti avtomobil. Bodite bolj kritični in izbirčni. Naj se sliši še tako smešno, ampak od vas, od kupca avtomobila, je odvisnih mnogo ust. Kdor bo v tem času izgubil kupca, bo izgubil najmanj delovno mesto.

Vinko Kernc