Že dolgo sem obseden z genialno idejo – vključiti žogo v avtomobilski šport! S tem bi postali zanimivi za medije, za politiko in, seveda, za sponzorje, ki bi v vrsti čakali svojo priložnost za zapravljanje milijonov. Avtomobilisti bi tako tudi za predsednika republike postali 'šampioni', ustvarile bi se nove navijaške skupine, vsaka večja vas bi dobila kartodrom, Ljubljana pa vsaj dve dirkališči in progo za avtokros.
Avtomobilizem bi postal olimpijska disciplina, dobitniki medalj bi bili upravičeni do dosmrtne rentne za zaslužne športnike in do brezplačne menjave olja ter vsako leto do kompleta zimskih gum, tisti najboljši pa bi dobili službo v slovenski vojski.
Na žalost se mi zatika pri realizaciji. Ne vem, ali je bolje z žogo, ki bi jo homologirala FIA, 'predriblati' šikano ali jo brcniti skozi cilj … Vsekakor pa računam, da bo kljub težkemu gospodarskemu položaju Vlada RS v dobri kondiciji in da bo tudi prihodnje leto priskrbela tri milijone evrov, ki jih vsako leto nameni evropskemu prvenstvu v Ilirski Bistrici – zato ker se zaveda širšega družbenega pomena avtomobilskega športa, in ne zato ker je populistična in želi poceni kupiti glasove volivcev.
Da gre za nacionalni interes, dokazuje politični konsenz, ki je nastal na podlagi pozitivne ocene Grimsove parlamentarne komisije. Ta je vzela pod drobnogled državno financiranje avtošporta in ni našla nobenih nepravilnosti, vsekakor ne koruptivnih dejanj, ki so jih očitali predstavniki obubožane Nogometne zveze Slovenije. Ti so bili razočarani nad odločitvijo ministrstva za šolstvo in šport, ki jim ni dovolilo uporabe avtomobilov na tekmah prve slovenske lige, zaradi česar se je obisk gledalcev zmanjšal za polovico – zadnji derbi med Olimpijo in Mariborom je obiskalo 38 green dragonsov in 74 viol.
Na žalost se mi še vedno zatika pri realizaciji in izdelavi pravilnika. Ker je s kopačkami težko zavirati, jih FIA ne bo homologirala, zato bo dovoljeno igrati tudi z rokami. To pa že pelje na področje košarke, tej pa vlada ni naklonjena . . Vsekakor si bo treba vzeti čas za premislek in razpisati predhodni referendum – naj odloči volja ljudstva.
V resničnem življenju državna pomoč avtomobilizmu ne sodi le v burleske, vedno pa je povezana s populizmom. Superheroj Putin testira formulo 1 in podpira Petrova, kraljevska avtošportna panoga pa je v svoji zgodovini gostila kar nekaj dirkačev, ki jih je financirala politika (se spomnite Madžara Baumgartnerja? ), slovaški predsednik vsako leto nastopi na dirki evropskega gorskega prvenstva v Bratislavi, na dirkah v tujini pa sem tudi sam srečal nekaj visokih politikov.
Moja osebna naivnost in idealizem ne najdeta opravičila za nobeno vrsto populizma, tudi če so stranski učinki pozitivni. Prepoznati širši, dolgoročni socialni pomen nekega športa (ali športa na sploh) in na tem graditi njegovo prihodnost je v času totalne komercializacije popolna utopija. Pričakovati in celo zahtevati od države, da finančno podpre komercialni šport, pa je naravnost predrzno! A kdo pravi, da se predrznost ne splača? !
Vseeno je žoga rešitev. Z njo ne bi bil problem zagotoviti ubogih 100 tisoč evrov iz proračuna za največji športni dogodek v Sloveniji (dirka v Ilirski Bistrici) in z njo ne bi bil problem zagotoviti ustrezne infrastrukture (dirkališča). Na žalost se mi še vedno zatika pri realizaciji te genialne ideje . .
Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)