Ljubljanske mestne oblasti pri urejanju prometa nimajo srečne roke (če uporabim zelo nežen izraz). Ponovno se jim je posrečila bedarija – tokrat so se spravili lisičiti dvokolesnike.
Zgodovina prometnih neumnosti, ki so jih zagrešili, je dolga: od tega, da so promet speljali čez glavno tržnico do parkirnih avtomatov, na katerih še vedno ni mogoče brezgotovinsko plačevanje, do nove neumnosti: lisic za dvokolesnike. Ja, prav ste prebrali: če boste svoj motocikel ali skuter parkirali zunaj označenih parkirnih prostorov, lahko nanj dobite lisice – pa čeprav ste ravno z zamenjavo avtomobila z dvokolesnikom poskrbeli, da je gneča v mestu manjša.
Koliko je parkirnih prostorov za dvokolesnike? Celih 30, parkirnih prostorov za avtomobile pa je okoli 5.000 in so v upravljanju podjetij, ki sodijo pod MOL. Koliko je v Ljubljani registriranih motociklov in skuterjev? Na tisoče. Ne nazadnje je skuter mogoče kupiti za nekaj sto evrov in tako zmanjšati gnečo v mestu in onesnaževanje okolja. Kaj raje vidite? Skuter s porabo dveh litrov, ki vas brez stanja v gneči pripelje do službe v mestu, ali avto s porabo 10 litrov in več, ki obupano kroži po mestu in išče parkirni prostor? Kaj je bolje za mesto in meščane, je jasno vsem, le ljubljanski mestni upravi ne.
In zakaj lisičenje motociklov? Menda zato, ker je bilo veliko pritožb nad tem, kje so parkirani. Veliko pritožb? Koliko? Andrej Orač, šef mestnih redarjev, nima pojma. »Kar nekaj, « je bil odgovor na jasno postavljeno vprašanje o številu pritožb. Kar nekaj? Ja, kar nekaj je tale šef redarjev – in glede na to, da očitno nima pojma, kaj dela, je skrajni čas, da ga ljubljanski župan postavi na ulico. Ne med redarje, med brezposelne. In enako velja za odsek MOL za gospodarske dejavnosti in promet in njegovega načelnika Pavla Klavsa. Kajti lisičiti dvokolesnike, ki gnečo zmanjšujejo, ko pa redarjem ne uspe nadzorovati niti voznikov štirikolesnikov, je seveda popolnoma bedasta zamisel . .
P. S.: Vozniki dvokolesnikov, združite se in organizirajte – pa lepo zjutraj, preden gredo ljudje v službo, s svojimi dvokolesniki zasedite parkirišča po Ljubljani (seveda ob pravilno plačani parkirnini). Če, kot prvi Orač, ne morete biti izjeme pri izvajanju ZVCP, potem tudi ne bodite izjeme pri uporabi parkirišč. Ko bo po Ljubljani krožilo nekaj tisoč avtomobilov, ki ne bodo imeli kje parkirati, bo morda MOL-ovce srečala pamet – to je sicer malo verjetno, a upanje je lepa stvar.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Objavljamo odgovore, ki smo jih o temi v kolumni prejeli s strani Mestne občine Ljubljana . .
Odgovarja mag. Andrej Orač, vodja Mestnega redarstva MOL:
- kdo je dal iniciativo za lisičenje oz kaznovanje motociklov, ki niso parkirani na označena parkirna mesta?
Motorna kolesa so motorna vozila, kateri vozniki morajo upoštevati prometno signalizacijo in se ravnati v skladu z cestnoprometnimi predpisi. V primeru kršenja cestnoprometnih predpisov pooblaščene uradne osebe Mestnega redarstva ukrepajo v skladu z Zakonom o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1) in Odlokom o cestnoprometni ureditvi. Vozniki motornih koles ne morejo biti izjema.
- koliko pritožb s strani občanov zaradi nepravilno parkiranih motociklov je bilo v letu 2008?
V letu 2008 je bilo s strani občanov zaradi nepravilno parkiranih motornih koles prejetih kar nekaj pritožb.
Odgovor Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MOL:
- koliko parkirnih mest za motocikle je v Ljubljani in kje so?
Trenutno je v Ljubljani 30 brezplačnih parkirnih mest za motorna kolesa (Beethovnova, Cankarjeva, Krekov trg), v kratkem pa bomo uredili še dodatna na Miklošičevi ulici, Levstikovem trgi in ob Argentinskem parku.
Odgovarja Darja Pungerčar, Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, d.o.o.:
- koliko je parkirnih mest za avtomobile?
V upravljanju Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice je 2164 parkirnih mest, kjer so nameščeni parkomati, 2380 parkirnih mest na parkiriščih in 248 parkirnih mest v garažni hiši Kozolec.
- koliko lisic je bilo nabavljenih?
Nabavljeno je bilo 4 kosov lisic za priklep motornih koles.
- koliko je bila vrednost tega nakupa?
Vrednost nakupa je znašala 880 EUR, brez DDV.
- ali je bil za ta nakup izveden javni razpis in če je bil, koliko je bilo prijavljenih?
Nakup je bil izveden z naročilnico.