Luksuz

Luksuz

Morda se bo naslov komu zdel pretiravanje, a kdor vsaj malo pozna svetovne razmere, ve, da je res tako.

V mislih imam Evropo in tudi Slovenijo oziroma predvsem življenje v njej. Morda bo kdo rekel spet, a je že tako, da ko veliko potuješ, opaziš tudi tisto, kar jih večina s kavča pač ne more. Proti koncu prejšnjega meseca nas je pot zanesla v Južnoafriško republiko, kjer smo preizkušali novega Audija A7. O avtomobilu seveda pišemo na začetnih straneh, tu na koncu pa sem se vseeno odločil, da zapišem misli, ki mi ne gredo iz glave.

Tisti, ki ste v JAR že bili, to zagotovo veste, za druge pa: čudovita narava, številne živali, ki jih gledamo samo po televiziji, in ljudje vseh ras in polti. Širša slika, realnost pa je precej drugačna. Cestna infrastruktura je bolj slaba, tudi v Cape Townu, v mestu, ki je med bolj razvitimi v državi. To smo izkusili že takoj, ko smo se z letališča odpeljali poti središču mesta. Pot, za katero bi pri nas verjetno potrebovali približno 20 minut, je trajala več kot uro. Ja, v mesto vodi zgolj ena avtocesta, in ta je večino časa preobremenjena. Ljudje se po njej vsakodnevno vozijo na delo ure in ure, no, večino časa v bistvu stojijo. In tako iz dneva v dan, iz enega v naslednji letni čas. Zdaj temperature niso bile med tistimi najvišjimi, čeprav se je čez dan ogrelo tudi na 33 stopinj Celzija. A tudi takrat, ko se dvignejo nad 40, se ti ljudje vozijo in čakajo v enako dolgih kolonah. In tu se seveda pokaže tista prva razlika, ki je tako zelo očitna. Večina belega prebivalstva se vozi v relativno dobrih avtomobilih, običajno je voznik sam, morda ima sopotnika. Preostali prebivalci, ja, tisti črne polti, pa se vozijo v kombijih, v katerih, sem prepričan, je sedežev manj kot potnikov. In tako vsak dan na delo, potem pa v popoldanskih urah, ko sonce najbolj žge, še nazaj. In seveda spet v kolonah. Ko takole opazuješ ta promet in ti gredo po glavi misli, kako ti ljudje sploh prenašajo temperature, ki se v kombijih brez klime verjetno dvignejo v nebo, se nehote spomniš ljubljanske gneče. Po radiu opozarjajo, da promet stoji, opozarjajo, naj uberemo druge poti (tudi zato, ker jih imamo!), a, prosim lepo – mi lahko kdo odgovori, koliko časa se dejansko čaka v naših prometnih zamaških? Prometna kultura je v Sloveniji na relativno visoki ravni, radijskih postaj, ki krajšajo čas, je dovolj in tudi v poletnih mesecih ni pretirano vroče. Zgolj tistih nekaj dni. Ampak tako ali tako imamo Slovenci večinoma veliko boljše avtomobile, kot jih potrebujemo, pa zato ne dvomim, da ima v njih večina klimatsko napravo. Pa ne zgolj tiste preproste, imamo tudi takšne, ki so sposobne različno ohlajevati kabino: z bolj mrzlim pišem za voznika in hkrati malce toplejšim za sopotnika. In, ja, nekateri si lahko različno temperaturo pihanja hladnega zraka nastavijo še zadaj. Če se sploh kdaj zgodi, da se v službo in iz nje pelje več potnikov z enim avtomobilom.

Ob tem nas opozarjajo še, naj veliko pijemo. No, Južnoafriški republiki napovedujejo, da se bo približno čez tri mesece vodovod izsušil. Da iz pip ne bo pritekla niti kapljica vode več. Povsod visijo opozorila o varčevanju z vodo, tudi v hotelu te prosijo za zmerno rabo vode. Potem pa se pelješ mimo vil, ki so v lasti belega ljudstva, in vidiš, kako zalivajo travo ... In kdo je tu nor?

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere