Dušan Lukič: Milijoni za voznike? So jih res vredni?

V vseh letih, skozi katera spremljam avtomobilistični šport, od Formule 1 do precej nižjih kategorij, se je vprašanje, koliko je vreden voznik, pojavilo neštetokrat. Koliko, torej?

17. 2. 2017

So desetine milijonov, kolikor so vredne pogodbe najboljših v Formuli 1 (in reliju tudi, če lahko verjamemo podatkom, da je Sebastien Ogier pri Volkswagnu zaslužil več kot 10 milijonov evrov na leto), resnično realne? Je voznik res tako pomemben, je njegov vpliv res tako velik?


Odgovor na to ni tako preprost kot le pogled na njegove rezultate. Ja, seveda: moštvo M-Sport, za katerim stoji Malcom Wilson in ki zadnjih nekaj let tako rekoč predstavlja Fordovo edino (in poltovarniško) udeležbo v svetovnem reli prvenstvu, zmage na reliju za SP ni videlo še nikoli. Niti ene. Njihov skrajni domet so bila štiri tretja mesta. Začetek letošnje sezone: na dveh dirka zmaga in tretje mesto Ogierja ter še eno tretje mesto Tanaka. Ja, voznik ima lahko ogromen in neposreden vpliv, dostikrat veliko večji kot ogromna vlaganja v razvoj tehnike.


A vpliv voznika se seveda ne konča le pri vrtenju volana na stezi (ali hitrostni preizkušnji). Izkušnje in znanje lahko spremenijo ne le moralo, ampak delovanje moštva. Michael Scumacher ni preobrazil le Ferrarija, že pred tem je iz Benettona, ki je se je po navadi zataknil nekje na pol poti do pravega uspeha, naredil moštvo, ki je znalo osvojiti naslov prvaka. Zaradi dobrih voznikov v moštvo prihajajo bogatejši sponzorji, več denarja pomeni boljše inženirje, več razvoja – in konec koncev tudi več zaslužka za vse.


Takšnih in podobnih primerov ni malo, ne le v Formuli 1 ali reliju, temveč tudi v drugih tekmovanjih. Turni avtomobili (WTCC in BTCC), enako pa seveda velja tudi na dveh kolesih. Veste, da Honda ni osvojila naslova prvaka v kraljevski kategoriji motokrosa že od leta 1994? Več kot 20 let. Dokler ni prišel Tim Gajser (mimogrede, naslednji najboljši Hondin voznik lani je bil Bobryshev na petem mestu, v celotni sezoni pa je skupaj spravil le tri tretja mesta).


Konec koncev (ko je primer ravno svež): mislite, da bi Toyota prišla do prve zmage v svoji novi reli zgodbi že na svoji drugi dirki, če bi za volanom sedel kdo iz druge vozniške lige, in ne Jari-Matti Latvala? In vprašajte gospode pri Hyundaiju, kolikokrat bi že zmagali, če bi si privoščili res vrhunskega voznika ...

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri