Najraje dajem nasvete za nakup avtomobila.
Večino populacije, ki ga pri meni išče, lahko razdelim v dve skupini.
Prvi rečejo zelo preprosto: Katerega se pa zdaj splača kupiti? Ti še ne vedo nič in bi radi slišali univerzalen, učinkovit nasvet, s pomočjo katerega bi zatrli vse druge kupce avtomobilov na svetu in kupili nekaj, kar je idealno v vseh pogledih. Nekaj, kar je sedemsedežnik čez teden, roadster čez konec tedna in kombi za dopust, povrhu pa še poceni. Nekaj časa sem se še poskušal boriti, zdaj pa ustrelim: Kupi Škodo Octavio Combi TDI.
Drugi so malo bolj zapleteni in so s povsem drugega konca: oni že natanko vedo, kaj bi kupili, zdaj pa le iščejo potrdilo za svojo odločitev. Za vsak primer dodajo k svojemu izboru še enega, najpogosteje onega, ki je pri njih izpadel zadnji. In so, tako kot prvi, razočarani. Tem namreč povem, kaj zares mislim, saj je običajno prav to tisto, česar nočejo slišati.
Danes je namreč že zelo težko najti avtomobil, ki bi bil slab, zares slab. Vsi so dobri, razlikujejo se le v malenkostih. Torej lahko svetujem (skoraj) vsakega.
Ampak zdaj moram biti psiholog. V nekaj minutah moram prebrati, kako sprašujoči gleda na svet, na avtomobilizem in na umestitev avtomobila v svoje življenje. Uh, težka. V tem sem slab.
Ljudje sprašujejo o tehniki in voznih lastnostih, pa se na koncu izkaže, da o tehniki nič ne vedo (torej moram pripoved začeti pri Adamu in Evi) in da v skrajnem primeru vozijo na 40 odstotkih zmogljivosti avtomobila. Kaj jim je torej treba vedeti o legi na cesti? Kaj jim je treba vedeti o generaciji stabilizacijskega sistema ESP, ko pa niti ne razumejo, kako deluje, niti v življenju še niso prišli blizu tistega trenutka, ko bi jim ta ESP resnično pomagal.
Njihova težava je v tem, da se ne znajo kritično ovrednotiti. Večina je itak supermanov, no, recimo vettlov na cesti. Pa je stvar pravzaprav zelo preprosta. Oceniti je namreč treba, kaj od avtomobila zahtevaš. Hočeš, da ti je všeč? Nič lažjega, kupi tistega, ki ti je všeč. Hočeš takšnega, ki ima veliko prostora? Preprosto, kupi prostornega. Zahtevaš takega, ki ima dobro vrednost po treh letih? Vzemi katalog Eurotax in ga najdi. Na koncu je treba želje le še uskladiti z denarnico, tega pa jaz ne morem – s tujo.
Izkaže se, da je večina na koncu zadovoljna s tistim, ki so ga po ožjem izboru našli tako, da so se, ko so šli na testno vožnjo, v njem najbolje počutili. Pa je popolnoma vseeno, ali ima prtljažnik 450 ali 480 litrov.
Vinko Kernc
vinko.kernc@adriamedia.si