Tomaž Porekar: pritisk na nemško avtomobilsko industrijo pred volitvami

18. 7. 2017 | Tomaž Porekar
Deli
Tomaž Porekar: pritisk na nemško avtomobilsko industrijo pred volitvami

Samo še slaba dva mesca nas loči od začetka mednarodne avtomobilske razstave v Frankfurtu, ki pa ne bo več takšna, kot je bila njena predhodnica pred dvema letoma.

Tedaj se je namreč začela avtomobilska afera, ki povsem spreminja način delovanja in zaznavanja avtomobilske industrije, predvsem v Nemčiji. Iz najpomembnejšega posla največje evropske gospodarske velesile se ta namreč zlagoma spreminja v posel, za katerega nihče ne more točno napovedati, kam se razvija. Nemški politiki so avtomobiliste bolj ali manj dejavno vsi po vrsti podpirali, ne glede na program svojih strank, pri čemer so edino zeleni avtomobilom naklanjali nekoliko manj podpore. Razmere zdaj, še pred dopusti, že najavljajo, kaj se obeta, ko bodo Nemcem politične stranke predstavljale stališča v vroči volilni kampanji, ki bo vrelišče dosegla ravno v času frankfurtske razstave.

V nekaj velikih nemških mestih je pred vrati za Nemce presenetljiv ukrep – zapora za vse avtomobile z dizelskimi motorji, ki ne ustrezajo emisijskim standardom EU6. Takšnih avtomobilov pa je v Nemčiji nekaj milijonov primerkov in v Stuttgartu so že ugotovili, da si kaj takega ne morejo privoščiti. To bi namreč pomenilo, da se v službe ne bi več mogla voziti večina zaposlenih. No, česa takega pa si seveda v najmočnejšem evropskem gospodarstvu ne morejo zamisliti. Ker ni več daleč čas, ko bo tudi münchenske oblasti sodni sklep prisilil v podobno zaporo mesta, je bil pred dopusti najzanimivejši dogodek sestanek politikov in avtomobilskih šefov o tem, kaj storiti, da bodo dizli, ki ne ustrezajo najnovejšim okoljskim standardom, postali čistejši in za vožnjo primerni. Na prvem takem sestanku so sodelovali le predstavniki BMW in Mercedesa, Volkswagen pa se je pridružil kmalu zatem, ko se je v nemški javnosti že začel širiti val ogorčenja, ker se tisti, ki je sprožil škandal, že spet skriva.

Če so si v vodstvih nemških avtomobilistov še predstavljali, da bo dopolnitev oziroma popravilo neustreznih avtomobilov majhna akcija, ki jo bodo že kako prebrodili, se vse bolj kaže, da ne bo tako. Politiki bodo imeli dobro možnost pritisniti na avtomobilsko industrijo in je ne bodo izpustili. To pa pomeni, da bodo stroški akcije prenove in popravila avtomobilov padli na pleča avtomobilskih izdelovalcev.

Letošnja nemška vroča poznopoletna volilna kampanja bo avtomobilsko industrijo stala več, kot so predvideli takšnih izdatkov v svojih finančnih načrtih. Če politikom ne bodo dokazali dobre volje pri reševanju teh težav, potem nanje ne bodo več mogli računati ob vse bolj zapletenih okoljskih razmerah in postavljanju povsem novega zakonodajnega okvira v okviru EU, ki se obeta konec letošnjega leta.

Tomaž Porekar

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj