Zapiski z diktafona s salona v Frankfurtu, nepreverjeni in delno pod vplivom trenutnega razpoloženja.
Zunaj med halami neko malo točilnico z velikim napisom Beck's šele sestavljajo, a je povsem razumljivo: večina porabnikov njihove ponudbe pride po novinarskih dneh. Tudi Mercedes-Benzov razstavni prostor mojstri rokodelci šele sestavljajo … kako nepomembni smo novinarji? Diletantska je tudi Kia: že prvi dan popoldan so ostali brez novinarskega materiala.
Dodge Challenger SRT8: za 66 tisoč evrov v Nemčiji v črni mat barvi in s široko belo črto na motornem pokrovu od motorne maske do sprednje šipe. Hud, dvovratni kupe, tipično ameriške oblike 70. let prejšnjega stoletja. Hud!
Volkswagen: lepo, da so se spomnili – starosti navkljub – tudi na druge svoje modele, konkretno na Beetla in Phaetona, ki kar nočeta pokazati svojih pravih let.
Zanimivo: kako različni so odnosi različnih znamk. V nekem trenutku (in glej, ravno takrat, ko sem prišel do njih) pri Bentleyju nikogar, ki bi znal odgovoriti na kako vprašanje, pri Ferrariju nimajo (več) novinarskih materialov (in glej, ravno takrat . . ), večinoma pa je osebje izjemno ljubeznivo in uslužno. Že 'čez cesto' pri Volkswagnu in Hyundaiu.
Sejmišče je ogromno; med stavbami so čisto prave ceste, pomembnejše znamke pa vsako leto pripravijo avtomobile za prevoze – od malih nebodigatreba novinarčkov z enega konca sejmišča na drugega pa do pomembnih poslovnih partnerjev, ki se – tudi tokrat – vozijo s črnimi prekopetmetraši: RR-ji, Bentleyji in podobnimi.
In kdo bi si mislil, med stavbami in cestami je še ogromno praznih površin, ki so po navadi zasedene (če že ne s tistimi, ki želijo biti zunaj ali ki za notri nimajo denarja) s tematsko obarvanimi prostori pomembnejših proizvajalcev. No, letos jih je bilo krepko manj kot pred dvema letoma. Tu se kriza precej pozna.
Audi, BMW in MB so predstavili vsak svoj športni avtomobil. Vsi so lepi, a kateri je lepši? Takole je: BMW je tehnično lepši, Audi je preprosto lepši, MB pa je lepši in elegantnejši.
Zgodba o Alfi 149: v večini medijev so jo napovedovali, uradni Fiat pa je zanikal, da bi karkoli napovedoval o tem. Zdi se, da je neki medij ali novinar (namerno? ) novico sam ustvaril, potem pa so po liniji vsesplošnega prepisovanja to počeli tudi drugi. Najbrž bo 149 nared nekje junija 2010, prav za 100-letnico Alfa Romea.
Večina razstavih prostorov jasno in lepo odraža značaj znamke in njenih izdelkov: eleganca pri MB, športnost pri BMW, red in disciplina pri VW, dinamika pri Alfi, razposajenost pri Fiatu . .
Vinko Kernc