Že ženevski salon je pokazal nekaj zanimivih avtomobilskih novosti, nekaj pa jih tam ravno zaradi ekskluzivnosti sploh ni bilo.
Zadnjih nekaj let da ženevski salon tudi zmagovalca Evrope. Čeprav o izboru za evropski avto leta pišemo na posebnih straneh, se bom vsaj na hitro dotaknil izbora oziroma predvsem nas žirantov. Letos nekega tihega favorita ni bilo. Tudi pogovori z drugimi žiranti so potekali v smislu 'kaj pa vem, nisem se še odločil' ... in s podobnimi izgovori. Na koncu je Volvo XC40 zmagal s kar precejšnjo prednostjo, a bolj kot zmagovalec je presenetilo tudi glasovanje. Marsikdo očita izboru preveliko enostranskost in meddržavno pomoč. Te letos na veliko presenečenje ni bilo. No, morda tudi zaradi raznovrstnosti kandidatov, ki so prihajali iz različnih držav, posledično meddržavna pomoč ni bila potrebna. A ta pomoč se je pravzaprav na drugi strani sprevrgla v ignoranco. Saj so velike države, ki imajo vsaka po šest žirantov, pač glasovale za svoje favorite. In če pogledamo s tega zornega kota, je zmagovalec kar logičen – kjer se prepirata dva (oziroma v tem primeru več njih), Skandinavec dobiček ima.
Z razglasitvijo zmagovalca je za nas žirante zaključen izbor, hkrati pa se začenja boj za novega zmagovalca. Ženevski salon namreč pokaže številne novosti, ki se hitro uvrstijo na seznam, ki bo aktualen ob letu osorej. Ali pač ne?
Zdi se, da so nekatere znamke stopile še korak dlje. S tem, da določenih na nekaterih svetovnih avtomobilskih salonih ni, smo se že sprijaznili. Letos pa je presenetil Ford. Na salonu je bil, tudi pokazal je nekaj novosti, a vendarle je manjkala pika na i.
Seveda, zaman smo čakali oziroma iskali novega Forda Focusa. A če zdaj pogledam nazaj, je bila poteza premišljena in dobro izpeljana. Ravno v dneh izida tokratne številke Avto magazina se je namreč dvigoval prah okoli njega in zagotovo je požel več pozornosti, kot bi jo na dogodku. Verjetno bi vsi mediji sicer objavili njegovo sliko, a kaj več z dogodka, kjer je prisotnih na stotine avtomobilov in novosti, pač ne.
Zdaj že lahko povem, da smo žiranti za evropski avto leta imeli ta privilegij, da smo novi avto videli prvi. In morda smo bili na dogodku presenečeni veliko bolj, kot bi bili na salonu. Ne zgodi se namreč velikokrat, da imajo oblikovalci možnost narediti avto povsem na novo. Pri Fordu pravijo, da so začeli s praznim listom papirja. Da ni bilo nikakršnih zahtev oziroma omejitev. In treba je priznati, da jim je uspelo odlično delo. Seveda pa je to prvi del. Oblikovna všečnost seveda šteje, a avto bo treba preizkusiti, saj se z njim vozimo, in ga ne samo gledamo.
Vseeno pa naj se vrnem k Fordovemu izostanku. Tudi v prihodnje se zdi, da bo to stalna praksa. Nekaj takšnih poskusov je že bilo in zagotovo o njih razmišljajo tudi druge znamke. Pod črto največ seveda izgubijo saloni, ki so prikrajšani za svetovne premiere. Pa kupci? Pravzaprav niti ne oziroma so še celo na boljšem. Novost je bolj podrobno predstavljena, več je slikovnega materiala, več je analiz ... Ni kaj, ne čakajo nas le novosti, ampak tudi nov način predstavljanja teh.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del