Končno se je začelo! Po nekakšnem januarskem zatišju je februar že bolj zanimiv. Kaj zanimiv, za sedmerico finalistov v izboru za evropski avto leta prihaja najbolj pomemben mesec.
Naj spomnimo – v letošnji finale so se uvrstili: Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz razred A, Peugeot 508 in Renault Alpine. Precej razigrana druščina, od pristnega športnika do všečnega in dosegljivega križanca, prestižnega malčka in čustvene limuzine. Potem ostaneta še presenetljiv električni pionir in par, namenjen ljudski množici.
Največ navdušenja je večina požela skozi predstavitvene vožnje, ko se z njimi vsak preizkuševalec zapelje po svojih domačih cestah, pa nastopi trenutek resnice. Najlepše je doma, pravi pregovor, in tudi najboljši oziroma najbolj izpopolnjeni občutki se porodijo na domačih cestah. Zato je še toliko bolj pomembno, da se s finalisti žiranti vozimo skozi leto, nato po domačih cestah, za veliki finale pa jih teden prej, preden se dokončno odločimo za zmagovalca, preskusimo še na zasebni preizkusni progi UTAC CERAM v Mortefontainu, kjer avtomobile lahko poženemo do njihovih skrajnosti.
A slednje je zgolj pika na i. Tiste prave občutke smo iskali na domačih cestah. Letos sem tudi sam bolj kot ne vse pomembnejše kandidate preskusil na slovenskih cestah. Občutki so mešani. Nekateri kandidati so navdušili še bolj, drugi so potonili v sivo povprečje. Tudi zato, ker avtomobili ob predstavitvi sicer požanjejo veliko navdušenje, a potem se skozi leto rodijo novi tekmeci. In četudi ti ne sodelujejo v letošnjem izboru, vržejo senco na letošnje kandidate. Sicer je res, da jih pri izboru ne upoštevamo in zato niso odločilni, a morda smo zaradi njih do letošnjih kandidatov še bolj strogi. Kar pa navsezadnje niti ni tako slabo. Če pripomorejo različni lokalni naslovi avtomobila leta, potem je treba upoštevati tudi prihajajočo konkurenco.
In s tega stališča bo letošnji izbor še bolj zanimiv. Na eni strani dopuščam možnost, da ne bo presenetil, a po drugi strani je sedmerica tako različna, da se lahko zgodi vse. In to je pravzaprav čar našega izbora, ko tudi žiranti sami včasih ne vemo, kateremu avtomobilu kaže najbolje.
Ko se bo razglasitev zgodila, se bo za zmagovalca začelo slavje, za nas pa novo delovno leto. Ker bo izbor na predvečer odprtja ženevskega salona, je jasno, da bodo v soju žarometov že naslednji dan zasijali novi kandidati. Kakršnikoli že bodo, pa je jasno, da se jih veselim. Vsako leto znova.