Lahko se zgodi tudi drugače, ampak recimo da je to eden bolj verjetnih scenarijev. Ste resen kupec in stopite v salon avtomobilov. Zanimate se, prodajalec vam postreže s prospekti, ceniki, izračuni za posamezne modele, možnostmi kreditiranja in vam da pisalo z logotipom blagovne znamke, za katero se zanimate.
Sedite doma, potegnete to pisalo iz suknjiča ali torbice in se zazrete vanj. Pisalo vam govori. Z videzom, s kakovostjo materialov in izdelave, s kakovostjo pisanja. Nehote to aplicirate na blagovno znamko, za katere model se zanimate.
Pisalo vam namerno govori in vam hoče nekaj povedati. Koliko vas blagovna znamka ceni, kaj zanjo pomenite, seveda pa tudi kaj znamka meni sama o sebi.
Na pamet in ob vsakem času lahko izpostavim štiri znamke.
Toyota poskuša biti prva pri skrbi za okolje. Njen kemični svinčnik je pretežno lesen, lepo obdelan, na videz kakovosten. Les bi lahko dajal tudi vtis, da so za serijo teh pisal morali podreti drevo iz deževnega pragozda, a to misel takoj odrine možnost, da je izdelano iz odpadkov lesa, ki nastanejo pri izdelavi boljšega pohištva.
Porsche je znan po čisto navadnih svinčnikih. V ličnih škatlicah po pet. Lični črni svinčniki, ki odlično pišejo. Tudi svinčnik bi lahko navedel na misli o pragozdu, a te misli odženejo enaki pomisleki kot pri Toyoti. Prvinski izdelki.
Audi postreže s kemičnimi svinčniki tehničnega videza. Črni, kovinski, rdeči. Ne glede na model napeljuje na misel, da gre za izdelek, ki je bil zasnovan z veliko mero tehničnega znanja in oblikovalskih izkušenj. ‘Vorsprung durch Technik’.
Mercedes-Benzovi kemični svinčniki so skoraj brez izjeme kovinski, srebrni. Tanki, a tehnično brezhibni. Filigranski, čeprav nikoli izstopajoči. Več kot stoletje avtomobilizma.
Pisala avtomobilskih blagovnih znamk so različna; od lepih do čudnih, od kakovostnih do ‘levih’. Moj namen ni bil le izpostaviti boljših, ampak tudi tiste z druge strani. Novo leto bo, zagotovo jih boste kje srečali. In si o blagovni znamki ustvarili ustrezno mnenje.
Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem