Lexus je Toyotina zelo temeljito in s premislekom zasnovana premijska znamka. Njegov uspeh na ameriškem trgu je bil res posebno poglavje mlajše avtomobilske zgodovine.
Čeprav je bil resen tudi poskus uveljavitve v Evropi, se na stari celini nova premijska znamka iz epruvete ni dobro prijela. Še posebej neuspešna pa je bila zgodba o uveljavljanju na slovenskem trgu (skoraj tako kot Lexusova zgodba uveljavljanja na Toyotinem domačem, japonskem trgu).
Za slovenske kupce velja, da so do avtomobilskih novosti še dokaj odprti, čeprav zelo pogosto slišimo, da so v večini precej odvisni od 'sindroma Volkswagen'. Zanimivo pa je, da se slovenski trg 'stara'. Vse bolj se utrjujejo deleži uveljavljenih znamk, vse manjši so uspehi manjših in bolj eksotičnih. To se še bolj poudarjeno vidi na trgu premijskih avtomobilov. Lexusov poskus uveljavitve izpred slabega desetletja se je končal neuspešno, ker je sicer ustrezno zasnovan načrt prepričevanja kupcev in večanja tržnega deleža zaustavila splošna gospodarsko-finančna kriza.
Zdaj so se v podjetju Toyota Adria odločili, da znova bolj resno stopijo v boj za kupce tudi z Lexusom. Skupaj s prenovo salona bodo znova vpeljali znamko. Njihov cilj se zdi ambiciozen – doseči največje zadovoljstvo kupcev. A kako pravzaprav izpolnjujejo zahtevo glede primernih modelov, ki lahko prepričajo kupce? Pravkar sta v prodajo prišla dva prenovljena, njihova najmanjša, petvratna kombilimuzina CT in športni terenec NX. Lexusova ponudba je zasnovana izrazito po ameriškem okusu, k temu pa so dodali še eno značilnost – hibridno tehnologijo. Predvsem slednje bi lahko pomenilo prednost, saj se glede na dizelski škandal in njegove posledice okus kupcev tudi v Sloveniji spreminja.
Hkrati z Lexusovimi načrti, da se poskusijo resneje vrniti na slovenski trg, pa sta tu še dve drugi premijski znamki s podobnimi željami. Kar resno so se slovenskega trga lotili pri podjetju VCAG, ki v Sloveniji zastopa Volva, tu je tudi ponovni poskus Jaguarja in Land Roverja z novim trgovcem A-Cosmosom.
Pri obeh imajo zaradi primarne usmeritve znamk na svetovne trge drugačno izbiro modelov. Za nova modna avtomobila, kot sta Volvo XC 40 in Jaguar E-Pace, Lexus še nima svoje ponudbe. Vse kaže, da se bo tudi tu ponudba že leta 2019 popestrila.
Najavljeni drugačni (drugi) Lexusov poskus pri nas je zanimiv in nenavaden. Pokazal bo, koliko slovenskih kupcev ceni skrb za najrazličnejše dodatne želje in storitve, ki naj bi jih pri Lexusu ponudili, pa tudi, koliko jih je že zrelih za alternativno hibridno oziroma bolj ekološko zavedno usmeritev. Jih bo dovolj?