Poslovne krivulje

8. 11. 2009
Deli
Vladimir Stankovič (foto: Aleš Pavletič)
Aleš Pavletič

V nasprotju s športnimi rezultati, ki se jih da relativizirati, celo čustveno obarvati, so poslovne krivulje in številke precej eksaktna reč. Že zdavnaj sem se sprijaznil z dejstvom, da sem na poslovnem področju nadpovprečno – slab!

Zato sem, ko sem po dolgih letih zaletavanja z glavo v zid ugotovil, da so moje ljube dirke tudi (dobičkonosen) posel, prepustil ta del dirkanja vrhunskim strokovnjakom na poslovnem področju. Tako se je leta 2006 rodil VAMA Formula 3000 Team.

G. Valter Povšič spada v skupino mladih in uspešnih poslovnežev. Svoje uspešno podjetje je v zelo kratkem času povzdignil na zavidanja vredno raven, mojo entuziastično idejo o dirkalnem moštvu pa je vgradil v svoj poslovni sistem ter jo podvrgel preprostim, a učinkovitim tržnim zakonitostim.

To je v določeni meri postavilo na realna tla tudi moje visokoleteče (prepogosto popolnoma nerealne) dirkalne ambicije ter me prisililo k drugačnemu, dolgoročno pa zelo uspešnemu načinu delovanja. Dirkalno moštvo je postalo brand, blagovna znamka, ki je na prostem trgu poiskala poslovne partnerje, ki skozi sodelovanje uresničujejo svoje poslovne cilje.

Sliši se preprosto – in v resnici je! Jasno, za uresničitev vsake dobre ideje je potrebno veliko dela, a če ga jemlješ kot zadovoljstvo in izziv, je veliko bolj prijetno in manj obremenjujoče.

Začetek letošnje poslovne sezone (oktober 2008) je sovpadel z razvpito svetovno gospodarsko recesijo. Moj osebni pogled na sodobni globalizirani svet, vlogo ZDA ter (ne)odvisne medije je na tej točki popolnoma nepomemben, dejstvo pa je, da smo tudi v dirkalnem moštvu občutili njene posledice.

Večletni parter na področju bančništva je prvi izstopil 'iz vlaka', kot enega izmed največjih dosežkov na tem področju pa štejem dejstvo, da je bil edini. V napetem in negotovem vzdušju, v katerem je bila recesija, če ne drugo, vsaj pripraven izgovor, nam je uspelo pridobiti nekaj zelo pomembnih novih poslovnih parterjev.

Pridružil se nam je Mobitel, ne dolgo za njim tudi Debitel, potem pa še Costella in Castrol ter nekaj manjših partnerjev. V kriznih časih nam je uspelo še poglobiti večletno sodelovanje s Summit motorsom, ki zastopa znamko Ford in še naprej ostaja zvest partner.

Vse te 'majhne' zmage so le del veliko večje slike. Dolgoročni cilj moštva je, poleg doseganja vrhunskih športnih rezultatov, trdna poslovna struktura, ki bo zagotavljala uspešen (in dobičkonosen) razvoj, v širšem kontekstu pa je lahko model za razvoj slovenskega avtomobilskega športa, ki nedvomno ima potencial za preboj na mednarodno raven.

Poslovni načrti za prihajajočo sezono so transparentni in preprosti: poslovnim partnerjem ponuditi 'dodano vrednost', prisluhniti njihovim željam in potrebam ter pridobiti še nekaj novih, ki bodo dodatno prispevali k uresničitvi zmagovalnih ambicij – pa naj bodo te poslovne ali športne.

P. S. Ne, nisem pozabil na medije. Ta trn v peti slovenskemu avtošportu si zasluži celo kolumno. Lahko jo pričakujete v eni izmed zimskih številk AM.

Vladimir Stankovič

DD (dirkačev dnevnik)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja