Prometna varnost sicer ni preprosta reč, a vsaj nekatere reči so jasne: recimo to, da pijanci ne spadajo za volan. In da tisti, ki to počnejo vedno znova, ne spadajo ne le za volan, temveč tudi v civilizirano družbo ne.
Še posebej če gre za ljudi, ki so alkoholizirani povzročili prometno nesrečo. A slovenski zakonodajalci se tega očitno ne zavedajo, tisti, ki se s prometno varnostjo ukvarjajo poklicno (saj veste, Žlender in kompanija), pa očitno nimajo dovolj hrbtenice, da bi jasno in glasno povedali, da so zakonodajalci sokrivi za smrtne žrtve, ki bi jih preprosta sprememba zakonodaje lahko preprečila.
Da ne dolgovezim: vožnja pod preveliko 'dozo' ne more biti prekršek, ampak mora postati kaznivo dejanje z vsemi posledicami, ki jih to potegne za sabo. Nobene potrebe sicer ni, da za kriminalce ožigosamo tiste, ki zakonsko predpisano mejo prekoračijo le za malenkost – lotiti se je treba tistih, ki jo presežejo za dva- in večkrat.
Trajanje prepovedi vožnje je treba drastično podaljšati (in eksponentno višati glede na višino 'dosežka' in število ponovitev), predvsem pa je tovrstnim voznikom treba preprečiti, da prekrške ponavljajo.
Kako? Povsem preprosto: vožnjo ob odvzetem vozniškem dovoljenju je treba spremeniti v kaznivo dejanje, ki se kaznuje z obvezno zaporno kaznijo. Kako dolgo? Točno toliko, kot tovrstnemu kršitelju manjka do izteka prepovedi vožnje. Brez izjeme in brez milosti. Tistim, ki dokažejo, da jim ni mogoče zaupati, da bodo znali spoštovati prepoved, je treba nespoštovanje le-te pač fizično preprečiti . . In se tako znebiti povratnikov.
A da bi kak tak kos zakonodaje prišel skozi slovenski parlament, se ni bati. V njem je namreč preveč povratnikov, ki se tam znajdejo vedno znova, čeprav vsakič znova dokažejo, da tja ne spadajo. In dokler bodo povratniki v parlamentu, bodo tudi na cestah . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik