Uvodnik: Matjaž Korošak - Prelomnica?

Ko se dnevi začno drastično krajšati in jutra postajajo neugodno ledeno hladna, je to znak, da se tudi avto moto športna sezona bliža koncu. Vsaj tisti del, ki se ne more ali noče seliti v tople kraje Bližnjega vzhoda.

18. 11. 2021

Tisti, ki boste revijo prvi vzeli v roke, boste morda že vedeli, kako se razpleta (ali se je razpletel) dvoboj med vodilnima na svetovnem prvenstvu v reliju (več na strani 100), ali ima Formula 1 še kakšno dirko, vsekakor pa se že kaže, da je Red Bull ulovil (zmagovalno) formo (več na strani 96). Tudi druge serije se končujejo – Moto GP ima prvaka, prav tako MX GP – pa to na žalost ni Gajser –, domača scena, kjer kraljuje reli, pa ravno tako. Idrija je kot zadnji kraj gostila karavano prvenstva, zdaj se začne tihi del priprav na naslednjo sezono, predelave, popravila in seveda – medenje pri potencialnih sponzorjih. Pa seveda cedenje slin ob razmišljanju o nakupu (najemu) novega, močnejšega, hitrejšega in boljšega dirkalnika.

Povsod je enako, pa naj si gre za lokalne dirke ali za svetovno prvenstvo. Ampak tokrat je vendarle drugače – tako reli kot F1 sta namreč pred prelomnicama, ki ju nista bila deležna že vrsto let; za reli je celo mogoče reči, da gre za revolucijo, primerljivo le z uvedbo pravil za kultne bolide skupine B leta 1982. Za kaj torej gre? Reli bo prvič v zgodovini obstoja svetovnega prvenstva za dirkalnike uvedel hibridizacijo pogonskega sklopa.

Tako bodo novi dirkalniki razreda Rally1 (tako je, nič več WRC) pravzaprav hibridi, ki jih bo poleg 1,6-litrskega motorja poganjal še e-motor s 100 kilovati. Med vrsticami je to okoli 500 'konjev' sistemske moči ... Tudi skeptikov ne manjka, toda to je pač proces, ki se mu svetovno prvenstvo v reliju preprosto ni moglo izogniti, če je želelo obstati. Seveda je sprememb, ki jih bodo doživeli po eni strani tehnološko poenostavljeni (preprostejše podvozje, diferenciali ...) po drugi pa hibridizirani dirkalniki, še več. Prepričan sem, da bo druga sezona izredno zanimiva tudi zato, ker se bodo karte premešale povsem na novo.

Podobno velja tudi za spremembe pravil za F1, kjer pa ekipe s promotorjem vseeno niso dosegle kompromisa okoli sprememb pri pogonskem sklopu, ki jih je moč pričakovati v naslednjih letih. Hibridizacija ostaja – kako, pa ostaja odprto vprašanje. Toda bolidi F1 bodo v sezoni 2022 vendarle že na oko precej drugačni. Tako je prva sprememba uvedba večjih, 18-palčnih platišč, česar se veselijo

predvsem pri gumarju; dirkalnik bo varnejši, tudi pet odstotkov težji; kup sprememb je tudi pri prednjem delu dirkalnika, nov je med drugim tudi zadek z nekakšnim ovalnim zadnjim krilcem, nova so denimo tudi zakrilca nad prednjimi kolesi, vse skupaj pa naj bi omogočilo več stabilnosti in več pritiska k tlom ter predvidljivosti pri prehitevanjih v območju tako imenovanega 'umazanega zraka'. Povedano preprosto: vse to pomeni več akcije in drame. In kljub dejstvu, da pogonski sklop ostaja enak, bodo morali inženirji uporabiti novo gorivo, ki bo mešanica 10 odstotkov bioetanola in bencina. Vse skupaj pa že obeta zabavno, bolj izenačeno in bolj napeto sezono – čeravno je letošnji zaključek ravno prav nepredvidljiv in napet.