Preventiva

13. 9. 2008
Deli
Vladimir Stankovič

Znova sem z oddajo kolumne zamujal čez vse meje (prav čudim se, da Aljoša ni klical ali pošiljal opozorilnih SMS-ov! ), a po porazu v St. Urbanu, ki je prišel kot strela z jasnega, mi je bilo izjemno težko spraviti se za računalnik in spisati kakršnokoli misel, ki ne bi bila v povezavi z nastavitvami formule 3000, z izgubljenimi sekundami in drugimi težavami letošnje sezone.

Potem so 1. septembra (prav pomenljivo! ) odprli novi AMZS-jev Center varne vožnje Vransko. Hvala bogu! Zdaj lahko pišem o tem! O čemerkoli, samo ne o dirkah. Ne še!

Kakorkoli že, poligon, ki se razprostira na 16 hektarjih in ima 2, 5 kilometra asfaltnih površin ter vso najsodobnejšo infrastrukturo, vključno z zelo lepo poslovno stavbo, je velikanska pridobitev za Slovenijo in, končno, prvi korak v pravi smeri. Celo verjamem, da tovrstni objekt lahko dolgoročno spremeni represivno razmišljanje (in ukrepanje) državnih organov ter jih prisili v bolj konstuktiven, preventiven pristop k problematiki prometne varnosti. Zdi se tudi, da bo končno začela veljati zakonska zahteva dodatnega izobraževanja mladih voznikov, kar je eden izmed pogojev za zmanjšanje števila prometnih nesreč.

Ker pa v nasprotju s prepričanjem večine slovenskih politikov vloga novinarja ni le pisanje hvalospevov, temveč tudi iskanje manj prijetnih dejstev, ne morem mimo nekaj nerazumljivih 'ocvirkov'. Prvi izmed teh je vsekakor nezainteresiranost države za tako pomembne objekte, kot je Center varne vožnje Vransko. Celotno investicijo, vredno nekaj več kot 11 milijonov evrov, je na svoja pleča prevzel AMZS!

To dejstvo pa ni opravičilo za največjo napako, ki je ob sedanji obliki Centra nepopravljiva – na Vranskem ni mogoče organizirati karting, avto- ali motodirke! Očitno je, da je to bila zavestna odločitev, ki jo je težko razumeti, zlasti ker če sodimo po zgledih v tujini, so takšni centri (Melk, Zeltweg, Hungaroring) vedno povezani z dirkališči. Sprašujem se, koliko let bo še treba čakati, da bomo tudi v Sloveniji doumeli, da so dirkališča in dirke pogoj za dvig ravni prometne in tehnične kulture. Za zdaj pa je beseda dirkališče najhujša možna kletvica!

Pa kljub temu. Zelo sem vesel pridobitve in vsakemu vozniku svetujem, da čim prej obišče Center in se prepriča, kako krvavo potrebuje izpopolnjevanje svojega vozniškega znanja.

P. S.: Pa le ne morem mimo St. Urbana. Šel sem tja premagat Waldyja na domačem terenu in sem – treščil z glavo ob zid! Edino, kar trenutno vem, je, da sem izgubil tri sekunde v primerjavi z lanskim dosežkom in da so jih požrle nastavitve podvozja. Tehnični 'konck down'! Ampak brez skrbi, najbolj nevaren sem, ko sem na tleh! Videli boste.

Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"