Splošna ugotovitev večine poročevalcev (bilo jih je veliko manj kot v preteklosti) z letošnjega detroitskega salona je bila, da se na boljša pota vračata tako ameriški trg kot ameriška avtomobilska industrija.
Za trg ni dvoma, da si je opomogel. O tem govorijo številke. Po prvih podatkih so lani v ZDA kupili nekaj manj kot 12 milijonov avtomobilov (osebnih in lahkih tovornjakov). To je občutno več kot leto prej, ko je ameriški trg dosegel skoraj dno, saj so prodali le 8,6 milijona avtomobilov.
Povečanja prodaje so se tako veselili skoraj vsi veliki razen Toyote, ki je zaradi težav z množičnimi popravili kupce kar precej prestrašila in so lani prodali skoraj enako število avtomobilov kot leta 2009.
Zaradi povečanja prodaje so bili dobre volje pri obeh ameriških državnih znamkah, General Motorsu in Chryslerju. Še bolj zadovoljni so lahko pri Fordu, močno pa je zrasla tudi prodaja pri Hyundaiu in Kii.
Večja japonska izdelovalca s tovarnami v ZDA, Honda in Nissan, sta bila prav tako zadovoljna. Nissan, ki ga tudi letos v Detroitu ni bilo med razstavljavci, je že napovedal svojo vrnitev za januar 2012. Honda še išče pristop za Ameriko, kar pomeni, da se 'hibridizacija' za zdaj ni ravno obnesla. Naznanili so že dve spremembi: v CR-Z bodo vgradili močan štirivaljnik brez dodatnega elektromotorja in v letu dni bodo Američanom ponudili samostojen električni pogon v Jazzu (Fitu).
Razen novosti na področju elektroavtomobilov pa je v Detroitu med novostmi prevladovala evropska tehnologija. Fordove novosti imajo vse po vrsti svoj izvor v konstrukcijskem oddelku evropskega Forda v Kölnu. Tudi oblikovalske smernice določa šef evropskega centra Martin Smith.
Novi Buick Verano je v ameriško-kitajsko pločevino odeta Astra. Novi Chrysler 300 je nadaljnji razvoj starega, ki je temeljil na Mercedesu E prejšnjega rodu. Hyundaieva platforma, na kateri je skonstruiran Veloster, je od evropskega i30. Ameriški Volkswagen Passat (ki bo 'made in USA') je seveda tudi 'designed in Europe'.
Evropa na vsej črti kraljuje, ko gre za tehnološke in oblikovalske novosti.
Izletov v neznano si avtomobilski izdelovalci ne morejo več privoščiti, časi so težki in primerno je le tisto, kar je preizkušeno na najzahtevnejšem trgu, torej v Evropi.
Za zdaj je to za staro celino še dobra novica. Pa tudi dokaz, da se ameriška avtomobilska industrija šele pobira. Za GM je dobra novica to, da niso prodali Opla, za Chrysler pa, da jim 'pomaga' Fiat. To ni več eksotična smešnica, ki ji skoraj nihče ni verjel, da bo možna!
Tomaž Porekar
tomaz.porekar@adriamedia.si