Leta 1991 so bili trije zaporedni vikendi zgodnjega poletja rezervirani za tradicionalno Poletno ligo na beograjskem Ušću, nevarnem 'dirkališču' ob sotočju Save in Donave. V noči na nedeljo pred prvo dirko nisem zatisnil očesa! Nenehno je deževalo, kot mlad in neizkušen dirkač nisem vedel, ali je huje to, da sem se hudičevo bal dežja ali pa da sem moral sam sebi priznati ta sramotni strah.
Leta so minevala (tiste noči strahu nisem pozabil! ), strah pred dežjem pa je sčasoma prerasel v nelagodje, ki ga čutim tudi danes, in to kljub na nekaj zares izjemnim rezultatom, ki sem jih dosegel, ko sem v težkih dežnih razmerah premagal vso evropsko elito.
Za premišljevanje o dežju in konfuznih dirkah v muhastem vremenu sem imel veliko časa na Gorjancih. Prvič v svoji dolgoletni karieri sem odšel na dirko brez dežnih gum in – seveda – deževalo je kot za stavo! Le nekaj dni pred tem pa sem pred skorajda celotno redakcijo Avto magazina zagovarjal početje nekaterih dirkačev v formulah in prototipih, ki v Sevnici v dežju niso pognali svojih bolidov.
Tudi sam sem bil enakega mnenja kot sodelavci in sem pametoval o športnosti, 'jajcih' in preostalih dirkaških 'prvinah', preden sem prvič zapeljal formulo v dežju. A ko imaš za hrbtom 500 'konjev', ugotoviš, da je vožnja v dežju zares neprijetno in nevarno početje, ki ga lahko primerjam le z vožnjo avtomobila po hudi poledici. Zato dirkačev ne obsojam in spoštujem njihovo pravico do izbire, kajti tudi na dirkah je varnost na prvem mestu.
Vse to pa še ne pomeni, da nisem bil razočaran nad tem, da sem na Gorjancih ostal v boksih. Prisegel sem si, da ne bom nikoli več ponovil takšne napake – nove dežne gume že imam in prej ali slej bom dokazal, da so formule najhitrejši dirkalniki, tudi ko dežuje!
Kljub razočaranju zaradi dežja pa sem se z Gorjancev odpravil precej židane volje. Motor moje formule je končno zadihal s polnimi pljuči! Res je, da sem odpeljal le zadnjo vožnjo treninga in prvo vožnjo dirke, a zdi se, da nam je težave z elektroniko uspelo odpraviti. Sicer še vedno ne morem uporabljati startnega programa, elektronskega nadzora zdrsavanja pogonskih koles in elektronske pomoči pri pretikanju, a tudi to pride na vrsto!
Zdaj si želim le zmage na Rogli. Pa dež gor ali dol!
Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj