Reli

8. 11. 2007
Deli
Vladimir Stankovič

Reli je avtomobilska športna panoga, ki me ni nikoli posebej pritegnila, in edina, v kateri se (še) nisem preizkusil. Odpeljal sem nekaj dirk v avtokrosu, celo eno dirko s kartingom, poskus, da bi se udeležil relija, pa se je že davnega leta 1994 končal na ogledu proge – in na strehi!

Čeprav me reli odbija zaradi svoje zahtevnosti na področju logistike, drugačnega sistema dirkanja, odvisnosti od sovoznika in (zelo obremenjene) tehnike ter zaradi preveč nedirkalnih kilometrov, me misel, da bi enkrat le poskusil, še ni popolnoma minila.

Zaradi zgodnjega konca moje tekmovalne sezone mi je ostalo nekaj časa za ogled zadnjih dveh letošnjih relijev. Tisti v Postojni me je pustil precej ravnodušnega, 30. jubilejni Saturnus (Hella) pa me je s startom na ljubljanskem Kongresnem trgu zapolnil s ponosom. V dežju in običajni petkovi gneči sem se prebijal skozi center mesta; ob pogledu na dirkalnike v središču prestolnice mi je zaigralo srce! Zavedal sem se, kako velikega pomena za promocijo in razvoj celotnega avtomobilskega športa je vrnitev Saturnusa v Ljubljano!

Žal me je prehitro prizemljila klavrna slika prvega superspeciala na stadionu za spidvej v Šiški. Le 65 posadk, od tega nešteto neatraktivnih Yugov in nekaj ‘hudih’ štirikolesnikov skupine N, ter skromno število gledalcev – to je dediščina nekoč najprestižnejše športne prireditve v Sloveniji!

Še bolj me je razočaral nabor mladih voznikov, tistih, ki so prihodnost tega športa. Čeprav vožnja v krogu po progi za spidvej ni videti preveč zahtevna, jasno razkriva vozniške potenciale. Pomembni so natančnost pri izbiri idealne linije, fini občutek za vodenje drsečega avtomobila in ne nazadnje tudi nekaj poguma, kajti lesena ograja je bliže, kot se zdi. Stari mački (Fridi, Humar, Trček, Rihtar, Peljhan . . ) so mladcem, med temi bi lahko na prste ene roke naštel tiste zares nadarjene, nazorno pokazali, kako vozijo prvaki. Ja, učna doba v avtomobilskem športu je dolga ter naporna in treba se je brez sramu zgledovati po boljših in izkušenejših!

Jubilejni Saturnus je jasno pokazal, da je tudi pred vodilnimi možmi v zvezi za avtomobilski šport še dolga pot ter da jih čaka trdo delo, če želijo vrniti reli, kamor sodi. Nekdanji blišč se lahko vrne, a treba je drgniti, drgniti, drgniti . .

Vladimir Stankovič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord