Tisto zlajnano mantro o sorazmerni proporcionalnosti denarja in muzike že vsi poznate. Kaj pa kanček zares dobre muzike za zmeren denar? Se izide? V dirkalni sezoni 2016 sem (predvsem) iskal odgovor na to vprašanje.
Seveda, odgovora nisem našel, tudi zato, ker je 'zmeren denar' nedoločljiv pojem – in zelo subjektiven. Bolj natančno: zmagovalno Osello ali Normo lahko dobite za zmernih 150.000 evrov. Še nepogrešljive malenkosti in že ste zelo blizu dvema stotisočakoma, če si privoščite nekaj novih gum, ducat evropskih dirk in malo domačih, pa ste že na pragu 300.000 evrov. Zmerno? Za koga vsekakor, žal pa ta 'nekdo' ne živi v Sloveniji. Tisti, za katere je to zmerno, po navadi živijo v Italiji in so zbiratelji evropskih naslovov.
Zato lahko nekomu, ki živi v Sloveniji, recimo meni, iskanje dobre muzike za čim manj denarja postane obsesija. Recimo temu improvizacija, džez. No, mi, džezarji, poskušamo z elito obračunati na svoj način. Čakaš kot 'underdog' in ugrizneš v pravem trenutku!
A v praksi je to veliko težje, kot se zdi. Sploh če si skregan s fortuno in ti ta obrne hrbet.
Letos se mi je zgodilo prav to: obrnila mi je hrbet, ignorirala me je in se mi režala v fris! Pred tem pa se mi je prijazno nasmihala in me trepljala po rami, ko mi je uspelo po zares zmerni ceni dobiti dirkalnik z izjemnim potencialom, natanko takšen, kot sem si ga želel: odlična aerodinamika, 'konjev' 400 plus, šeststopenjski menjalnik, 560 kilogramov teže. Kaj bi lepšega, saj je skoraj tak kot Faggiolijeva Osella! Ja, z malo sreče, veliko dela in po dolgem času!
Po sezoni 2016 še niti približno nisem tam, kjer bi želel biti! Šalo na stran (tudi denar in športno srečo): Nemesis Gibson je nakazal, kaj bi lahko dosegel. Celo dvakrat me je pripeljal na stopničke. Žal pa se je trikrat odločil, da ga prihod v cilj ne zanima. No, tudi jaz nisem bil mnogo boljši. Zabeležil sem nekaj piruet in (le) eno srečanje z ograjo. Vendarle ni bilo tako slabo – kot bi lahko bilo.
Sezona 2016 me je poučila, da je treba strpno in trdo delati na dirkalniku, ki ga ni mogoče razumeti in nastaviti čez noč. Za leto 2017 bo naš Gibson dobil novo turbino in, v prvi fazi, približno 370 konjskih moči. Potem pa nas čaka še delo na podvozju, menjalniku in, bolj ali manj, vsem preostalem ... In uspelo nam bo, ker preprosto zmoremo!
Ne, nikoli ni vse v denarju! Tudi pogum in iznajdljivost nekaj veljata!
P. S. Ščepca športne sreče se ne bi branil tudi v sezoni 2017.