Skrite podrobnosti

7. 2. 2018
Deli
Skrite podrobnosti

Prometna varnost? Včasih so rešitve zanjo zelo preproste, včasih pa se za na videz drobnimi statističnimi izboljšanji skriva veliko na pogled popolnoma nepomembnega dela.

Tako so pri AVP v zadnjem času vložili ogromno truda v to, da so upravljavce cest prepričali, da so izvedli na pogled majhne, a za varnost pomembne popravke na cestah, ki jih vzdržujejo. Včasih je namreč dovolj, da se znak premakne za 10 metrov, doda ulična svetilka, izruje grm ali nariše nekaj črt, pa je učinek opazen. Morda ne na prvi pogled, a tisti, ki se nevarni situaciji zaradi izboljšane ceste izogne, namesto da bi po nesreči zaradi poškodb mesece preležal v postelji, bi lahko jasno povedal, da ne gre za majhno stvar.


Zato je še toliko bolj žalostno, ko na drugi strani zakonodajalec ne zna z nekaj preprostimi ukrepi vzdrževalcev cest prisiliti, da bi te že sistemsko naredili varnejše. Pa ne le vzdrževalcev, temveč tudi tistih, ki jim morajo za to dodeliti sredstva. Prvi bi se tako morali veliko bolj zavedati, da je od njihovega dela lahko odvisno to, ali bo nekdo preživel ali ne – in zdaj se tega enostavno ne zavedajo. Drugače si človek na primer tega, da varovalne ograje po nesrečah niso popravljene (ali enostavno manjkajo) dneve in tedne, ne more razlagati. Opozorilna tabla pač ne more preprečiti, da na zaradi dežja spolzkem ovinku naslednji nesrečnik ne bo naredil podobne napake kot nekdo pred njim, a bo zanjo zaradi manjkajoče ograje plačal z življenjem.


Na žalost je slovenska prometna statistika takšna, da je iz nje nemogoče razbrati, koliko žrtev na primer zahtevajo neprimerne (morda po zakonu še dovoljene, a vsekakor neprimerne in nevarne) ograje ob cestah. Stanje se sicer počasi, a mnogo prepočasi izboljšuje. Koliko tovornjakov bo na primer v Kranju (ali pa na ljubljanski obvoznici) še moralo pasti z mostu, da se bo tam kaj spremenilo? Tudi obcestne ograje so namreč, pa čeprav so vsem ves čas na očeh, v resnici za večino voznikov (in na žalost tudi tiste, ki so za ceste zadolženi) le majhna, neopazna podrobnost ... Več o tem pa v eni od naslednjih številk Avto magazina, ko se bomo teh ograj lotili podrobneje.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja