Speedart je blagovna znamka, ki smo jo letos ustanovili pod okriljem moštva VAMA Formula 3000 Team in sem jo v tej kolumni omenil – redni bralci se boste verjetno spomnili – že letos spomladi.
Pod imenom Speedart smo želeli tudi širšemu krogu ljudi približati ekstremno, dirkalno doživetje hitrosti pod nadzorovanimi in varnimi pogoji. Torej na dirkališču. Prav tako smo želeli v praksi dokazati, kako je za splošni dvig varnosti v prometu in ne nazadnje tudi prometne kulture bistvenega pomena spoznavanje hitrosti in učenje njenega obvladovanja.
Rezultati, ki smo jih dosegli, so presegli vsa moja pričakovanja! V preteklih šestih mesecih smo organizirali osem dogodkov, enega na Grobniku, preostale pa na Racelandu. Več kot 160 ljudi je imelo priložnost preizkusiti svoje znanje za volanom dirkalnega 125-kubičnega kartinga, za volanom ali na sovozniškem sedežu dirkalne Alfe 156 ali Renaulta Clio, približno 100 ljudi pa je zares občutilo ekstremno hitrost na (levem) sovozniškem sedežu prototipa Radical SR3.
Reakcije tistih, ki so sedeli ob meni v kokpitu prototipa, so bile enkratne in dovolj zgovorne. Prvotni strah ob brutalnih pospeških, poznem zaviranju in za večino nepredstavljivi hitrosti v ovinku sta zamenjala navdušenje ter spoznanje, da je hitrost obvladljiva, če se je lotiš s spoštovanjem in razumsko ter upoštevajoč dane pogoje. Se vam že svita? ! Le to potrebujemo za reševanje življenj na slovenskih cestah. Jasno, večina mojih 'tečajnikov' je za vedno razčistila tudi z nesmislom »hitrost ubija«, ki nam ga nenehno vsiljujejo kvazistrokovnjaki za prometno varnost.
Ob izvajanju programa Speedart je ena izmed večjih težav, s katero se soočamo, primeren objekt v Sloveniji. Če imajo Hrvati na Grobniku odlično stezo in zelo slabo infrastrukturo, za Raceland v Krškem velja obratno: odlična infrastruktura, zelo lep objekt, ki žal zadostuje le za karting, odločno pa je premajhen (in preveč zavit) za dirkalne avtomobile in prototipe.
Z optimizmom me navdihujejo osupljivi načrti dirkalne družine Staut, ki bo svoj Raceland še razvijala. Napovedujejo podaljšanje steze, izgradnjo spremljevalnih objektov in celo hotela ter vodnega centra na umetnem jezeru za dirkališčem. Na podlagi njihovega navdušenja, temeljitosti in vsega, kar so do zdaj že naredili, verjamem, da jim bo uspelo in da bomo končno tudi v Sloveniji dobili objekt, kjer bomo dirkali, se učili dirkanja, varne vožnje ali pa preprosto uživali v doživetju ekstremne hitrosti. Takrat pa bo treba pod streho Speedarta spraviti še kakšen dirkalni prototip!
P. S.: Naš prototip Radical SR3 je nosilec rekorda Racelanda – za krog je potreboval le 48 sekund in nekaj desetink, kljub sovozniku na levem sedežu in odločno predolgim prestavnim razmerjem v menjalniku. Z optimalnimi nastavitvami bi mu bilo dovolj tudi 45 sekund!
Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)