Avtomobili, kakršne poznamo, bodo v ne tako daljni prihodnosti preteklost. Motor z notranjim izgorevanjem se poslavlja. Res?
V zadnjih mesecih sem sedel za volan lepega števila 'bolj ekoloških' avtomobilov. Od hibridov do električnih. Bolj uporabnih, manj uporabnih, serijskih in prototipov. In jasno je, da električna prihodnost ni tako daleč, kot bi si mislili – predvsem pa se je ne da (časovno) napovedovati. Tehnologija baterij se lahko že jutri popolnoma spremeni, lahko pa ne bo napredka še nekaj časa. V tem primeru se bodo morala spremeniti pričakovanja voznikov.
A eno je jasno: že ta hip se da, če odštejemo cenovno komponento, z električnimi avtomobili in plug-in hibridi skoraj popolnoma zamenjati klasične avtomobile. Samo elektrika za mestne aplikacije, električni avtomobili z motorjem za podaljševanje dosega za primestne in srednje razdalje, plug-in hibridi za vsakdanjo, skoraj povsem električno uporabo, ki na noben način ne omejuje siceršnjega dosega in uporabnosti.
Ovira? Kot zapisano, le ena: baterije in njihova cena. Zakaj popolnoma električni mestni malček stane toliko kot za dva razreda večji in precej bolj zapleteni hibrid? Ker ima zadnji precej manj baterij . .
Eno spremembo pa lahko že opazite, še bolj opazna pa bo na naslednjih straneh: Avto magazin smo prenovili. Vsebina ostaja, oblika je nova. In tiskani različici bo s prenovo kmalu sledila tudi spletna pa še mobilno ji bomo v nadaljevanju dodali. Zgodovina je sicer lepa stvar, zato smo poskrbeli, da lahko v trgovinah poiščete modelček legendarnega Fička v barvah Avtomagazinovega supertesta izpred 40 let, a gledati je treba v prihodnost.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del