Tomaž Porekar: Amerika

Da je ameriški trg (mislim na tistega v ZDA) za avtomobilske izdelovalce nekaj posebnega, ni nobena novost, odvisen je pač od okusa kupcev.

23. 2. 2014

Vsekakor pa je eden od najpomembnejših, pa čeprav ga je pred letom dni po številu prodanih avtomobilov prehitel kitajski in zdaj ni več vodilni. Kako se ga različni avtomobilistični veliki igralci lotevajo, pa je prav zanimivo.

Ni še tako daleč, ko so pri Volkswagnu ocenili, da bodo lahko uresničili svoj načrt, da okoli leta 2018 postanejo največji na svetu, le tako, da se med vodilne povzpnejo tudi v ZDA. Posledica tega je bila tudi odločitev, da so v Chatanoogi postavili tovarno. Za kupce ZDA so pripravili tudi precej spremenjena modela od tistih, ki jih sicer prodajajo drugod po svetu, ameriški različici Jette in Passata. Po prvih prodajnih uspehih pa je bil lani prav Volkswagen ena redkih znamk, ki v ZDA ni povečala prodaje. Zato se je moral celo posloviti ameriški šef Volkswagna.

A razlog za neuspeh ni v vodilnih ljudeh nemškega koncerna v Ameriki, ampak težava, da vodilni iz Wolfsburga še vedno ne razumejo, kaj privlači ameriške kupce.

Poglejmo drugam, h Chryslerju oziroma zdaj v skupno podjetje FCA, združeno s Fiatom. Sergio Marchionne je po rodu Kanadčan in tako je laže razumeti, da je kot šef Fiata vse stavil na združitev s Chryslerjem. Ko so Italijani prevzeli tretjega od ameriških velikih izdelovalcev, pa so se le lahno lotili spreminjanja ponudbe na ameriškem trgu. Pravzaprav so le s tehnološkimi dodatki iz 'italijanske' kuhinje začinili Chryslerje, Dodgee in Jeepe. Bilo je dovolj, da se je Chrysler izkopal iz težav, spet postal privlačen za kupce in zdaj s svojimi dobički zadnjih let rešuje tudi Fiat.

Edina Fiatova platforma, ki so jo Američani povsem prevzeli, je bila (Giuliettina) osnova za Dodgea Darta, kljub vsem poskusom pa se avtomobil na ameriškem trgu ni najbolj prijel. Več uspeha imajo zdaj z nekoliko prirejeno platformo, ki ji je Jeep dodal svoj del tehnike in bo na ženevskem salonu predstavljena tudi v Evropi – kot novi Jeep Cherokee. Ta je v ZDA že privabil dovolj kupcev, da pri Jeepu govorijo o uspehu.

Volkswagen se s svojim poenostavljenim Tiguanom za ameriški trg igračka že dve leti, a dlje kot do nekaj različic študij za detroitski salon še niso prišli. Pa čeprav je znano, da jim brez ustrezne ponudbe v razredu športnih terencev v ZDA ne more uspeti.

Zdi se, da bo Volkswagnovo obotavljanje glede tega, da je Američanom treba ponuditi drugačne (preprostejše in cenejše) avtomobile, velika ovira na poti do njihovega velikega cilja za leto 2018.