Res presenetljivo se mi je zdelo, ko sem zasledil, da je revija Technology Review, ki jo izdaja Massachussets Institute of Technology (MIT), Audi uvrstila na seznam 50 podjetij, ki najbolj razkrajajo.
Beseda razkrajati tako v slovenščini kot v originalu (angl.: disrupt) nima veliko pozitivnega. A ta zelo ugledna ameriška tehnična univerza te naslove podeljuje podjetjem, ki s svojimi zamislimi in projekti izstopajo iz običajnih okvirov in tekmece silijo k drugačnemu razmišljanju. Audi jih je prepričal z novim sistemom, s katerim bodo pomagali k tako rekoč samodejni vožnji avtomobilov v počasnih in stoječih kolonah in ki mu z angleško oznako pravijo Piloted Driving System.
Strokovnjaki z MIT so ga opazili na letošnji januarski elektronski razstavi v Las Vegasu (CES). Gre za pripomoček, ki omogoča, da se avtomobil samodejno ustavi in nato spet spelje, če vozimo v počasni koloni. Dve radarski tipali zaznavata prometno dogajanje pred avtomobilom, širokokotna videokamera pa je sistemu v dodatno pomoč, saj zagotavlja, da se avtomobil drži svojega voznega pasu, sicer pa zazna tudi predmete, na primer avtomobile, pešce ali ograje ob cesti. Dodatno so tu še nadzvočna tipala, ki nadzorujejo vse, kar se dogaja neposredno pred avtomobilom, ob straneh ali za njim. Z računalniškim sistemom je povezano tudi lasersko nadzorno tipalo. Rezultat tega bi lahko bil pravzaprav tisti slavni samodejni način vožnje avtomobilov, ki je v ZDA zelo priljubljena tema najrazličnejših preizkusov številnih izdelovalcev in razvijalcev. Pri Audiju pa so sistem namenili samo za hitrosti do 60 km/h. Audijev sistem za ZDA je projekt, ki bo prav kmalu uresničen. Največ težav imajo predvsem s pripravo navodil in opozoril, ki bodo preprečili nepravilno uporabo in znano posledico tega – odškodninske tožbe na njihovi osnovi.
Ampak nekaj podobnega je mogoče dobiti že v Evropi. Sistem ACC (aktivni tempomat) z dodatkom zadrževanja avtomobila na voznem pasu v novem Audiju A3 ali Volkswagnovem Golfu že podobno deluje (pozor, ne tako 'samodejno', ker mora voznik smer držati s sledenjem z volanom). Če premagate prvi neprijetni občutek, ko spustite nogo s stopalke za plin in zavoro in preverite, da avtomobil samodejno ustavi, ko je vključen ACC, nato pa tudi sam spelje, ste premagali osnovni predsodek (pomislek).
Tudi sicer ima uporaba ACC kar veliko prednosti, le da pri nas v prometu vseh ne moremo izkoristiti. Šele z uporabo ACC vam namreč postane jasno, kako hudo si slovenski vozniki med seboj 'krademo' vsak meter varnostne razdalje.