Pa nas je presenetilo! Šef francoske vlade Manuel Valls je napovedal, da bodo kmalu pripravili ustrezne zakone, s katerimi bodo ukinili vse podpore za nakup avtomobilov z dizelskimi motorji. Videti je res tako, kot da se je končno le našel nekdo, ki so mu tuji ukrepi, s katerimi bi podpirali 'nacionalni interes'.
Doslej se je zdelo kot povsem jasno, da je sistem obdavčenja ob nakupu avtomobilov v Franciji usmerjen tudi k podpori tega, da Francozi kupujejo doma izdelane avte (ali vsaj tiste francoskih znamk). Francoska vlada pa naj bi zdaj spremenila sistem označevanja vrste avtomobilov in jih začela vrednotiti po celotni vsebnosti strupenih snovi, ki jih izločajo. S tem bodo tudi omogočili, da bodo lahko posamezne mestne oblasti dostop do nekaterih delov svojih mest omejile samo na nekatere vrste avtomobilov. Prebrali smo lahko tudi tole njegovo izjavo: »V Franciji smo dolgo dajali prednost dizelskim avtomobilom. To je napaka, zato jo bomo zložno odpravili, pametno in splošno koristno.«
Pa se vprašamo, kdo je lastnik francoske avtomobilske industrije. Odgovor: deloma tudi francoska država.
Bo Valls zdržal pri tej odločitvi? Če bo, se francoski avtomobilski industriji seveda še slabše piše. Ta se bo morala pač najbolj prilagoditi, saj je delež dizelskega pogona med francoskimi avtomobili kar 80-odstoten.
Renault ter PSA (Peugeot-Citroën) sta že doslej le stežka držala korak z najrazvitejšimi in najudarnejšimi avtomobilskimi ponudniki, kar se nazadnje kaže tudi pri tehnološki inovativnosti obeh podjetij.
Res je sicer, da sta se obe podjetji precej močno zavzeli za zasnovo električnih avtomobilov, a ti v Franciji (pa tudi drugod, torej v večini evropskih držav) pri kupcih niso naleteli na primeren sprejem. Zato se zdi zanimiva tudi najava francoske ministrice za energetiko Segolene Royale, da bodo že v kratkem pripravili spodbudo pri zamenjavi avtomobilov z dizelskim pogonom za električne (ki naj bi bila celo do 10 tisoč evrov!).
Ali smo res lahko v skrbeh, da bo francoska država sama pomagala še malo bolj načeti svojo avtomobilsko industrijo?
Morebiti pa ne. Kajti znano je tudi, da bo (socialistična) vlada že prav kmalu sprejela dodatni davek, s katerim bodo z dvema dodatnima centoma obdavčili dizelsko gorivo. Tako naj bi se v prazno francosko državno blagajno prihodnje leto nateklo dodatnih 807 milijonov evrov.
Dober mojster komuniciranja slabih vesti je tale Valls. Zaradi splošnega zgražanja bo seveda vlada znova nekaj denarja namenila Renaultu in PSA, štirim petinam Francozov pa bodo malo več vzeli z večjim davkom na njihovo mobilnost.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del