Minuli konec tedna je avtomobilski svet zabeležil nov rekord o cenah 'rabljenih' avtomobilov.
V okviru prireditev, ki potekajo v znamenje čaščenja redkih starih avtomobilov, Pebble Beach Concours d'Elegance je podjetje Bonhams priredilo tudi dražbo redkih veteranov.
Na spisku za iskanje najboljših ponudb je bilo deset Ferrarijev iz zbirke Maranello Rosso preminulega Italijana Farbrizia Violatija. Opazovalci so napovedovali novo rekordno ceno, potem ko so lani za 29,7 milijona dolarjev pri Bonhamsu na enaki prireditvi prodali Mercedes-Benza W 196 R, dirkalnik formule 1 iz leta 1954, s katerim je Juan-Manuel Fangio dosegel nekaj pomembnih zmag.
Napoved, da bi lahko Ferrari 250 GTO Berlinetta letnik 1962 ponudniku prinesel celo okoli 75 milijonov dolarjev, pa se ni uresničila. Toda cena 38,115 milijona dolarjev, ki jo je na dražbi v Carmelu v Kaliforniji ponudil novi srečni kupec, je kljub temu nov rekord za avtomobile, prodane na dražbah. Da bi lahko kdo ponudil celo 75 milijonov, so nekateri sklepali po tem, ker je podoben Ferrari GTO lani oktobra neki zbiratelj kupil za 52 milijonov dolarjev.
Niti eden iz deseterice Ferrarijev iz zbirke Maranelllo Rosso, ki je bila na prodaj, ni dosegel te rekordne cene 250 GTO. 250 MM Coupé iz leta 1953 je lastnika menjal za 7,2 milijona, najcenejši, Dino 206 GT Coupé (letnik 1969), je dosegel ceno 572 tisoč dolarjev.
Seveda pa ni dvoma, da so to cene, ki nimajo prav nobene povezave z realnostjo običajnega avtomobilskega trga. Čeprav tudi tam najdemo kar nekaj avtomobilov, katerih vrednost se lahko približa neverjetnim vsotam, pa je pomembnejša prodaja v milijonskih količinah, kar tudi zagotovi primerne stoinvečmilijonske dobičke v avtomobilski industriji.
Kalifornijska kraja Monterey in Carmel sta v tednu sredi avgusta prizorišče najrazličnejših prireditev v zvezi s starimi ljubiteljskimi avtomobili. Običajno se tam zbere kakšnih 15 tisoč obiskovalcev, največ na sobotni prireditvi Concorso Italiano.
Prireditev na zahodu ZDA pa je povsem drugačna kot parada v Detroitu, ki je bila letos prav v istih dneh. Ob detroitski aveniji Woodward se je spet zbralo milijon avtomobilskih navdušencev. Po tej več kot 20 kilometrov dolgi cesti se v enem dnevu v avtomobilski paradi zvrsti kakšnih 30 tisoč starih ljubiteljskih avtomobilov. V nasprotju s tistim, kar se pri postavljaških milijonarjih dogaja v Pebble Beachu, je parada v Detroitu (Woodward Dream Cruise) nastala zgolj zaradi potrebe, da se enkrat na leto ljubitelji zberejo in malo zapeljejo.
Ljubiteljstvo zgodovinskih avtomobilov je najbrž povezano z nostalgijo, pa tudi z navdušenjem nad tehničnimi dosežki. Veliko manj z upanjem, da bodo z naložbo tudi kaj zaslužili.
Si bomo kaj takega kdaj privoščili tudi mi?
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere