Pri sodelovanju med dvema avtomobilskima velikanoma, Daimlerjem in zvezo Renault-Nissan, so letos slavili petletnico.
Pri tem ne gre toliko za samo sodelovanje kot predvsem za način, kot sta si ga oba partnerja izbrala.
Na letošnji predstavitvi rezultatov novinarjem, na pariškem avtomobilskem salonu, je seveda znova padlo vprašanje o tem, ali bodo sodelovanje bolj formalizirali, ga potrdili s kakšno pogodbo. Tega vsakoletnega srečanja z novinarji se drži oznaka 'Carlos-and-Dieter Show.' A sta, tako kot vselej, oba šefa, Carlos Ghosn in Dieter Zetsche, zatrdila, da kaj takega ni potrebno, saj gre za njuno osebno prijateljsko zvezo. Ta je nastala tedaj, ko sta bila oba še na povsem drugačnih mestih. Ghosn je bil šef ameriške podružnice Michelina, Zetsche pa šef ameriške podružnice Daimler-Chryslerja.
Kaj pa, če bosta eden ali celo oba zapustila podjetji, se bo tedaj sodelovanje nadaljevalo, je še prišlo iz novinarskih vrst. Pa sta oba zagotovila, da je zdaj za obe strani pri sodelovanju že toliko koristnega, da se bo to nadaljevalo tudi v prihodnje.
Prvo področje sodelovanja, ki ju je pripeljalo skupaj, so avtomobili, ki zdaj prihajajo iz Revoza iz Novega mesta, torej Twingo in Forfour. Seveda je še prezgodaj ocenjevati, kakšen bo uspeh tega nenavadnega projekta. Kaže dobro, saj so Twinga, ki je že naprodaj, kupci po Renaultovih zatrdilih dobro sprejeli. Forfour je bil javnosti prvič predstavljen v Parizu, toda Smartov štirisedežnik ima drugačno poslanstvo kot Renaultov tretji rod Twinga.
Čeprav sta oba od začetka sodelovanja imela v mislih predvsem evropske povezave, se kot veliko obetavnejša kaže povezava v Severni Ameriki. V Aguascalientesu v Mehiki namreč že gradijo skupno tovarno za izdelavo Mercedesov in Infinitijev. Nissanova premijska znamka razvija nekaj novih modelov na skupni platformi z Daimlerjem. Novi Q30 bo uporabljal precej sestavnih delov, ki jih bo imel tudi naslednji rod razreda A. Predvsem za Mercedes-Benz se zdi, da bo ta mehiška tovarna prišla ob pravem času, da bodo lahko na ameriški trg dobavljali večje količine CLA-ja, ki je v ZDA naletel na dober sprejem. Širitev ponudbe v razred niže, kot so jo imeli doslej, pa bo pomembna tudi za Infiniti. S Q30 se bodo lahko uveljavili v ZDA in na Kitajskem.
Je pa zanimivo, da na vprašanje, ali bosta podjetji sodelovali tudi pri razvoju skupnih platform večjih premijskih avtomobilov, Zetsche nikoli noče izgubiti niti besedice.
Tu se verjetno prijateljstvo neha. Mercedes-Benz za svoje izdelke navsezadnje vendarle uporablja reklo 'najboljši avtomobili na svetu'. Tega pač nočejo deliti z drugimi.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del