Tomaž Porekar: Ferdinand, nato še Martin

31. 7. 2014
Deli
Tomaž Porekar: Ferdinand, nato še Martin

Zadnji teden sta pravi vihar v počitniškem zatišju udarnih novic zanetili dve iz Volkswagnovega zakulisja.

Najprej so nekateri mediji dobili vpogled v govor Martina Winterkorna, predsednika uprave skupine Volkswagen, v katerem je tisoč podložnim menedžerjem sporočil, da bodo morali pri znamki VW v naslednjih letih privarčevati okoli pet milijard evrov na leto. Že kak dan zatem pa je Manager Magazin objavil vest, da se je skupina Volkswagen začela pripravljati na nakup pravkar združenih Fiata in Chryslerja (FCA).

Na prvi pogled se zdita obe vesti že na robu verjetnosti, še zlasti zadnja. Poziv, da morajo pri znamki Volkswagen varčevati, je tako ali tako nekakšen ritual, s katerim vodstva skoraj vseh velikih organizacij (podjetij, držav) vsakih nekaj let skušajo prekiniti vsakodnevno rutino nepreglednih organizacijskih struktur. Pri znamki Volkswagen bodo tako na leto prihranili okoli pet odstotkov letnega prometa, ki znaša okoli 100 milijard evrov. Lahko bi rekli celo – nekaj povsem običajnega. Nekateri sicer trdijo, da so bili razlog za ta poziv predvsem precej narasli stroški za konstruiranje in razvoj novih modelov. A če pomislimo, koliko sestrskih, drugih Volkswagnovih znamk je prisesanih na seske Volkswagnovih konstrukcijskih projektov, tudi to ne pomeni kakšne posebne tragike. Nekaj več izdatkov pri znamki Volkswagen sicer povzroči manjši dobiček pri matični znamki, a ne gre pozabiti, da so Audi, Porsche in Škoda izjemno uspešni, njihov donos na vloženi kapital pa se giblje med osmimi in dvajsetimi odstotki. V dneh, preden bodo v centrali v Wolfsburgu odšli na kolektivni dopust, pa bo vsem prav prišla bombica, ki mogoče res ni bila namenjena javnosti, a so jo vseeno spretno sporočili vsem zainteresiranim.

Kako dolgoročno misli in načrtuje Ferdinand Piëch, vnuk ustanovitelja Porscheja in avtorja prvega Volkswagna, pa kaže vest, ki sta jo takoj demantirala tako Volkswagen kot FCA. Piëch že dolgo kupuje znamko Alfa Romeo, a pri Fiatu vedno povedo, da ta ni naprodaj. Kaj pa vse podjetje? Kako uspešna je bila dolgoročna Piëchova taktika? Ta je zgodbo o Porschejevem prevzemu veliko večjega Volkswagna pred petimi leti obrnil. Neuspešni Porsche (in s tem Piëchov bratranec Wolfgang Porsche) mora zdaj poslušati prav Ferdinanda Piëcha kot člana 'velike družine' Volkswagen.

Mogoče pa Piëch ni odnehal in zdaj, ko je FCA združen in njegov položaj zelo vprašljiv, je našel tarčo za prevzem. Vrednost delnic FCA je kakšnih deset milijard evrov. Če postane Volkswagnov (Piëchov), bo ta končno dobil Alfa Romeo. Zraven pa še nekaj znamk, s katerimi bo tudi svoj slabotni tržni položaj v Severni Ameriki na mah povsem spremenil ...

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del