Tomaž Porekar: Golf in nič drugega

26. 10. 2012
Deli
Tomaž Porekar: Golf in nič drugega

Tistim, ki jim Golf ne pomeni pravega izziva za nakup avtomobila, je težko razložiti, kaj vse je spremenjeno pri videzu sedmega rodu tega uspešnega Volkswagna.

Dejstvo ostaja, da je Golf tudi letos, v času zamenjave dveh rodov, ostal na vrhu lestvice najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi. To se v preteklih obdobjih ni dogajalo, ob menjavah so ga običajno prehiteli nekateri drugi tekmeci, a vedno tisti iz nižjih razredov, pravzaprav je njegovo vodilno vlogo v nižjem srednjem razredu lahko nekaj časa načenjal le Renaultov Mégane (seveda skupaj s Scénicom). Časi se spreminjajo in s sedanjo krizo se – za zdaj – najtežje spopadajo predvsem francoske in italijanske znamke, nekoč izdelovalci glavnih Golfovih tekmecev.

S sedanjim Volkswagnovim uspehom pa se odpira tudi vprašanje pristopa k zasnovi avtomobilov. Zdi se, kot da po dobi poudarka na tehnoloških novostih nihalo zdaj spet udarja na drugo stran. Tudi vsi poudarki novih tehnologij, povezanih z električnim pogonom ali vsaj hibridizacijo, kupcev ne navdušujejo ali prepričajo toliko, kot jih svežina in spretnost prijetnega in dopadljivega oblikovanja.

Naloga je bila za Golfove oblikovalce velik izziv, kajti tako rekoč prepovedano je bilo premišljevati v smeri novih prijemov in podobnega. Šef oblikovanja skupine je že nekaj časa Walter de Silva, Italijan, ki se lahko pohvali s številnimi odlično oblikovanimi avtomobili (na primer z Alfo 156). Za Golfa je skupaj z moštvom oblikovalcev pri Volkswagnu, ki jih vodi Klaus Bischoff, postavil genetski odtis oblike dosedanjih šestih Golfov: Avtomobil mora posredovati sodoben, napreden vtis, a hkrati ohraniti vse značilnosti dosedanjih. Preprosta povezava žarometov prek maske, obris stranskih oken, linija strehe, izbočeni blatniki ter poudarjen zadnji stebriček naj bi zagotovili videz izdelka, ki ga vsak takoj spozna. Zraven pa so s primernimi oblikovnimi poudarki še poskušali poudariti funkcionalnost, odpornost, preprostost in zanesljivost, vse najpomembnejše Golfove vrline.

De Silva zna vse to lepo razložiti, pri čemer se vztrajno drži svojega maternega jezika, torej italijanščine. Morebiti je prav to tisto, zaradi česar je novi Golf najbolj prepričljiv: kombinacija nemške natančnosti in svetovljanstva, ki si ga je skupina Volkswagen pridobila z nenehnim večanjem in dodajanjem novih znamk in ljudi.

Vztrajno piljenje Volkswagnovega in Golfovega ugleda naj bi hkrati ohranjalo nemško 'Gründlichkeit' (temeljitost), a se tudi oplemenitilo z dodatki, kot je italijanskost oblike. Ne smemo pozabiti, da je prvega Golfa oblikoval Giorgietto Giugiaro. Krog z njim so pri Volkswagnu sklenili pred dvema letoma, ko je Giugiarov Italdesign postal Volkswagnov ...