Najpomembnejši krivec za Toyotino igračko GT86 je Tecuja Tada, glavni inženir Toyotinega programa športnih avtomobilov.
Preživeti nekaj ur v njegovi družbi je zares poučno in odkrije povsem nove poglede o tem, kako odgovorni za konstruiranje pri posameznih znamkah sploh razmišljajo ob snovanju novosti.
»Ko smo začeli preizkusni vozni program tedaj še FT86, nas je vsaj enkrat na mesec obiskal šef podjetja, Akio Toyoda. Seveda je sedel za volan in vsakokrat je bil odgovor glede tega, kaj čuti: z avtomobilom se ne morem pogovarjati! Nekaj mesecev je preteklo in pravega odgovora na to, kaj misli in kaj hoče, nismo našli. Potem pa me je prešinilo, da si pravzaprav želi nekaj drugega kot to, kar ponujajo vsi sodobni avtomobili; ti namreč ne omogočajo vožnje z občutki, ko pride do mejne situacije, pa reagirajo po svoje. Zato smo se vrnili k osnovam. Pripravili smo podvozje, ki vozniku omogoča predvidljivo lego na cesti. Šele tedaj je bil Toyoda zadovoljen in je dejal, da zdaj že govorita skupni jezik.« Tada-san pove marsikaj, a vsega sploh ni mogoče zapisati.
V pogovoru izvemo tudi, da sta najpogostejši vprašanji, ki mu jih zastavljajo zdaj po predstavitvi GT86, naslednji: kdaj bo končan kabriolet in kako do večje moči. O kabrioletu noče govoriti, kar seveda pomeni, da je že v nekakšni razvojni fazi, le da ga vodstvo Toyote še ni potrdilo. Drugače pa je z večjo močjo. »Seveda smo razmišljali o večji moči, a za nas običajne rešitve, kot so hitrejše vrtenje motorja in večja prostornina ali turbopuhala, ne pridejo v poštev.« Torej bo hibridni pogon tisti, ki ga bomo srečali v kateri od novih različic GT86 v prihodnosti? Prizna, da z enim že vozijo preizkusne kroge, a podatkov o tem, za kakšno rešitev gre, ne izda. Le na vprašanje, ali bodo uporabljali akumulatorje ali kondenzatorje, odgovori: 'Saj obstajajo še druge rešitve.'
In seveda izvemo tudi, da so pri snovanju GT86 razmišljali, kako pri njem uporabiti Applov pristop z iPhonom. Imeti iPhone je samo prvi korak. Celoten svet 'apov' in različne druge podpore šele naredijo zadevo uporabno in zanimivo za množice. Tak je tudi pristop pri GT86. Že kmalu bodo objavili tehnične risbe avtomobila – predvsem zato, da bodo ljudem, ki bi se želeli ukvarjati z dodatnim razvojem, omogočili preprost dostop do osnov. GT86 tudi že ima priključek za računalniško povezavo. In ni več daleč dan, ko bo mogoče podatke o neki vožnji spraviti v spomin in jih nato pretočiti na domač računalnik ali igralno konzolo. Nato pa na domačem računalniku ali igralni konzoli preveriti svojo vožnjo, dodati drugačne sestavne dele in preveriti njihov učinek pri vožnji. Možnosti je ogromno ...
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem