Tomaž Porekar: Imena in razredi

29. 6. 2014
Deli
Tomaž Porekar: Imena in razredi

Križanci in lahki terenci so na pohodu. To potrjuje statistika prodaje, navsezadnje pa tudi to, da zdaj ni več znamke, ki ne bi ponujala takšnega avtomobila.

Zakaj s(m)o se uporabniki na te vrste avtomobilov navadili, ni težko ugotoviti. Potem ko so najbolj zviti tržniki nekaterih znamk odločili in iz terencev izvzeli 'nepotrebno' opremo, kot je štirikolesni pogon, avtomobile pa tudi po merah precej zmanjšali, se ti še bolje prodajajo. Kupci pa se zanje odločajo iz razlogov, kot so višji položaj za volanom, boljša izraba prostora za potnike in prtljago, ne nazadnje pa tudi zaradi bolj ali manj nenavadnega videza.

Vsaj dva razloga, da bi se odločili za nakup drugačne vrste avtomobila, višji položaj za volanom in boljša izraba prostora, pa veljata tudi za zvrst, ki je bila v zadnjih 20 letih tudi precej uveljavljena – manjše enoprostorce ali s tujko minivane. A ti so po velikem uspehu prvega te vrste Renaultovega Scénica in nekaj sledilcev v zadnjih letih pri kupcih malo manj priljubljeni.

Zato je toliko bolj čuden pojav dveh novih nemških modelov – Volkswagnovega Golfa Sportsvana in BMW-jevega 2 Active Tourerja. Stvar pa je spet – preprosta. Če se je na to področje spravil Mercedes-Benz in z drugim rodom razreda B požel pri kupcih kar dober sprejem, zakaj ne bi tudi tekmeci imeli s svojimi modeli podobnega uspeha.

Sploh je značilno, da svetovni izdelovalci drug drugega nadzorujejo bolj kot obrambni nogometaši napadalce na pravkar potekajočem svetovnem prvenstvu v Braziliji. Zdi se, da je včasih vodilnim izdelovalcem vseeno tudi za obremenitev s stroški. Ni tako hudo, če z novostmi, ki mogoče ne bodo tako uspešne, delajo izgubo, samo da bodo onemogočile uspeh tekmecev.

Tržniki pri Mercedes-Benzu so pred časom na primer ugotovili, da imajo preveč modelov in se kupci – tudi zaradi neprimernega poimenovanja – v ponudbi ne znajdejo več. Pa so spremenili nekaj modelnih oznak. CLC je zato postal C Coupé, enako velja za večja modela E Coupé in S Coupé. Nekaj modelov so celo ukinili, a izbira nekaj let po tisti 'revolucionarni' ugotovitvi vseeno ni manjša kot pred tem. Podobno velja za münchenski BMW, kjer se utegne zgoditi, da bodo to, kaj pomenijo različne številke, vedeli le še prodajalci teh avtomobilov. Z vpeljavo oznake serija 4 namesto 3 Coupé in 3 Cabrio so sicer stvar malce poenostavili, a kljub vsemu me res zanima, ali vsi poznajo 3 GT ali 4 Grand Coupéja.

Tudi Volkswagen je šel v podobni smeri s svojim Golfom. Sportsvan je zagotovo privlačen avtomobil in za zdaj tudi prvi te znamke, ki sam vozi v zastoju, a za večji uspeh naj bi seveda poskrbel tudi dodatek – Golf.

Vsaj glede zadnjega pa je stvar preprosta. Največkrat slišimo le kratko pojasnilo: Golf je Golf.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del