Tomaž Porekar: In kaj so smernice?

Frankfurtska IAA je torej odprla svoja vrata. Uglednih osebkov na slavnostnem odprtju ni manjkalo, a seveda je bila v soju žarometov nemška kanclerka Angela Merkel

27. 9. 2011

Nemška avtomobilska industrija je zagotovo pomemben del gospodarske stabilnosti, tako pomembne za sedanje težke čase, ko ni na nitki le Grčija, ampak z njo celotni temelj evropskega gospodarstva. V razstavne dvorane pa vsaj v dnevih, ko so znamke predstavljaje svoje novosti, zaskrbljenost ni prodrla. Optimizem novega se je bleščal v soju najsvetlejših žarometov.

Ali novosti na salonu napovedujejo kakšne pomembne nove smernice?

Vsekakor tega ne moremo trditi za nove zasnove avtomobilov z le enim potnikom ali dvema, ki so se jih lotili pri treh nemških znamkah. Iskanje izhoda iz zapletene povezave elektrika–teža–prostor skoraj samodejno povzroči, da na poti k cilju pred vrati ostane nekaj sedežev za potnike. Audijev, Volkswagnov ali Oplov poskus so vsak po svoje zanimivi, a takšnih avtomobilskih poskusov smo srečali že veliko, pa ni zdaj nič bolj jasno, da jih bomo kdaj videli kot serijske.

Konstrukcijski oddelki vseh pa so imeli veliko resnega dela s pripravami pogonskih strojev za sodobne zahteve. Elektrifikacija, hibridizacija in čist izpuh so pri vseh novostih zelo povezani pojmi. Vse bolj se kaže, da bo na poti k zelenemu avtomobilu primerna vsaka kombinacija tehnologije, ki je na razpolago za serijsko uporabo. Povezava dizelskega in elek­tričnega motorja je še pred nedavnim veljala za nemogočo kombinacijo, zdaj so prvi serijski avtomobili z dizelskim hibridnim pogonom pred vrati!

Eksotični materiali in majhne mere so omogočile, da se bodo tudi premijske znamke preselile v nižje razrede. Pri BMW z i3 mislijo povsem zares. Seveda tudi pri največ­jem tekmecu, Audiju, nočejo zaostajati in znova smo dobili A2, ki se je še pred pol leta zdel kot za vedno mrtev! Kakšen uspeh bodo imeli majhni avtomobili? Če se je tega razreda lotil še Volkswagen, se bo njihova razširjenost povečala, navsezadnje za to jamči stalna gneča v številnih evropskih velemestih.

Tisto, kar je bilo opaziti pri vseh, pa je znano že kar nekaj časa: največ src kupcev osvojiš s prepričljivo obliko. Prijazno oblikovanih avtomobilov je vse več in vse manj si pri znamkah, ki se želijo ohraniti ali razvijati, lahko privoščijo neizrazito sporočilo avtomobilske zunanjosti. Če videz dopolnimo še s primernimi tehnološkimi dosežki, bo kupcev novih avtomobilov še naprej dovolj.

Tomaž Porekar