Seveda je osnovni dogodek prejšnjih dni avtomobilska razstava v Ženevi. Letošnja ni bila kaj posebno drugačna, kot je bilo nekaj dosedanjih. Dovolj novosti, dovolj novinarskih predstavitev že pred uradnima medijskima dnevoma, primeren glamur in še dokaj lepo in toplo vreme. Pomlad se je torej v vsem napovedala na velika vrata.
Avtomobilska pomlad bo tudi letos pestra in bogata. Ampak v vseh drugih pogledih o avtomobilski industriji v Evropi slišimo, vidimo in beremo le skrb vzbujajoče vesti. Južnoevropsko sesutje trga, dolžniška kriza številnih držav in težave tistih znamk, ki so najbolj navezane na evropske trge, so stalna tema.
Kako gre torej to skupaj? Gre! Kajti v nasprotju s tistimi, ki skrbijo za dobro držav in narodov in so jih neznano kakšni strokovnjaki prepričali, da se lahko iz krize rešiš zgolj z varčevanjem in ukinjanjem programov, v gospodarstvu in torej tudi v avtomobilski industriji vedo, da ti trda najbolj prede tedaj, ko trgu nimaš kaj ponuditi.Novi izdelki v trgovine privabljajo kupce in gneča pomeni večji iztržek s prodajo. Če pa v trgovinah ni kupcev, tudi nimaš komu kaj prodati.
Tako se tudi na letošnjem ženevskem salonu ni zmanjšalo število novosti, posledično pa so se na njem oglasili tudi obiskovalci. Seveda je res tudi to, da morajo avtomobilski konstruktorji svoje nove izdelke začeti snovati leto ali dve prej. Tako pa se tudi ni mogoče nasloniti nazaj in reči: letos pa ne bomo nič več konstruirali. Bo vseeno treba. Kajti čez dve ali tri leta bo najbrž kriza mimo, tedaj pa bo treba imeti tudi kakšno novost.
Cikel obnavljanja novih generacij pa je vse hitrejši. Poglejmo samo znamki Hyundai in Kia. Njuni dve novosti za nižji srednji razred, i30 in Cee'da, so obnovili že po petih letih. Po tem se morajo ravnati tudi tekmeci. Če posamezne znamke pogledamo samo s tega stališča, hitro postane jasno, zakaj gre, na primer, Fiatu slabše kot Volkswagnu.
Njihov Bravo bo letos jeseni dobil nekaj prenovljenih delov, a je sicer že pošteno star (od leta 2007). Podobna je lahko tudi primerjava med Seatom in Volkswagnom. Leona bomo v novem rodu spoznali konec leta, nekaj časa za Golfom. A pri Seatu so med tem, ko je temeljito prenovo doživel Golf, ostali pri zasnovi, prvič predstavljeni leta 2005.
Evropska avtomobilska industrija je na pomembni prelomnici. Na domači trg lahko le pogojno računa. Tudi zato je Ženeva dobro izložbeno okno za svet. Zdaj se bodo tja morali ozreti tudi drugi. Nemške znamke so pokazale pot.
Tomaž Porekar