Tomaž Porekar: Kaj napovedujeta Twingo in Forfour

11. 8. 2014
Deli
Tomaž Porekar: Kaj napovedujeta Twingo in Forfour

Zdaj sta znana oba modela, na katerih bo v prihodnjih nekaj letih temeljil vsakdanji kruh novomeškega Revoza.

Twingo in Forfour sta pravzaprav prva avtomobila, ki sta nastala na temelju sodelovanja dveh svetovnih izdelovalcev – Renaulta in Daimlerja, prihajala pa bosta s trakov skupne tovarne.

Partnerja sta začela sodelovati leta 2010 in najbrž ni bilo veliko tistih, ki bi verjeli, da se bo iz partnerstva rodilo kaj velikega. Daimler se je s svojo avanturo med svetovne izdelovalce s povezavo z ameriškim Chryslerjem pred tem pošteno opekel. A Francozi so imeli drugačne izkušnje. Navsezadnje skupni šef Renaulta in Nissana Carlos Ghosn vodi dve podjetji in mu je to najbrž pomagalo pri pravem načinu navezovanja nadaljnjih stikov. Druge neformalne povezave med podjetji doslej niso rodile velikih uspehov.

Twingo in Forfour dokazujeta, da se da drugače. RenaultNissan in Daimler pa zdaj svoje povezave načrtujeta bolj velikopotezno. Pravkar so se namreč dogovorili za skupno tovarno v Mehiki, kjer bodo za milijardo evrov ob že obstoječi Nissanovi tovarni zgradili še eno za izdelavo skupnih modelov – japonske premijske znamke Infiniti in nemške Mercedes-Benz. Kot sta poudarila oba šefa, Ghosn in Dieter Zetsche, bodo avtomobili namenjeni ameriškemu trgu, Nissanovi bodo začeli prihajati iz nje leta 2017, Mercedesovi pa leta 2018. Uradnih podrobnosti sicer ni, je pa znano, da bodo vsi temeljili na Daimlerjevi platformi MFA (Modular front architecture). Na njej so že zasnovani manjši Mercedesi B, A, CLA in GLA. Na tej bo svoji prvi dve novosti prihodnje leto predstavil Infiniti. Tedaj bodo v britanskem Sunderlandu začeli izdelovati Q30, njihovo interpretacijo Mercedesovega razreda A. Pol leta pozneje bo iz Sunderlanda prispel QX30, nekakšen Infinitijev GLA.

Mehiški projekt je za Renault-Nissan in Daimler pomemben zaradi tega, ker si vsi od ameriškega trga in premijskih znamk na njem obetajo veliko več kot v Evropi. A so začetek z evropskim sodelovanjem med Infinitijem in Mercedesom izbrali zato, ker ga je laže nadzorovati, saj gre za manjše količine.

Kar je navsezadnje primer tudi pri sodelovanju obeh partnerjev v Revozu. Čeprav je Twingo za Renault še kako pomemben, pa je sedanja kriza na Renaultovih najpomembnejših trgih (Francija, Španija, Italija) in manjše pričakovanje partnerjev glede prodajnih številk tisto, kar omogoča tudi manj tveganj za oba.

Zanimivo pa je, da za zdaj Ghosn in Zetsche še nista objavila nikakršnih novih načrtov za čas po odprtju tovarne v Mehiki. Daimler namreč ne kaže prevelikega navdušenja nad tem, da bi tehnološke dosežke pri svojih večjih limuzinah delil z japonsko-francosko navezo. Tam so dovolj uspešni, da ne potrebujejo nikogar.