Tomaž Porekar: Kombinacije z Oplom

Vse več je znakov, da bo Opel prva evropska znamka, ki jo lahko ukinejo. Vodilnim v General Motorsu pri Oplu predvsem ni všeč to, da bo ta še naprej prideloval izgubo, rešitev na ameriški način, z zapiranjem tovarn in odpuščanjem zaposlenih, pa ni mogoča, vsaj ne do konca leta 2014, ko velja pogodba s sindikati. Tako se zdaj že kažejo različni ukrepi, ki bodo stopili v veljavo po tem letu.

6. 6. 2012

General Motors je v internem razpisu med svojimi obrati po Evropi iskal dve tovarni, ki bosta od leta 2015 izdelovali novi rod Astre. Od sedanjih tovarn je kot izdelovalec najbolje prodajanega Oplovega modela izpadla matična tovarna v nemškem Rüsselsheimu, posel pa je (ob poljskih Gliwicah) dobila tovarna v Ellesmere Portu v bližini Liverpoola v Veliki Britaniji. Vodstvo General Motorsa se je za Veliko Britanijo najbrž odločilo zaradi dodatne pomoči, ki jo je obljubila britanska vlada. Tudi od britanskih sindikatov so dobili zagotovilo, da bodo odstopili od dela svoje plače.

Nemški Oplovi sindikalisti so že dvignili vik in krik, saj trdijo, da odločitev za britansko tovarno in proti nemški ni utemeljena z zmanjšanjem stroškov. V sodobno opremljeni tovarni v Rüsselsheimu, kjer sicer izdelujejo tudi Insignio, naj bi bila namreč izdelava avtomobila cenejša za 219 evrov.

Razen posla s prihodnjo Astro, ki ga ne bo več za nemške Oplove tovarne, bo po letu 2015 skoraj zagotovo ukinjena tudi tovarna v Bochumu, kjer zdaj še izdelujejo Zafire.

General Motors in PSA sta februarja podpisala pogodbo o evropskem sodelovanju, pri tem pa za zdaj v sodelovanje nista vključila izdelovalnih zmogljivosti.

Vseeno pa so se že pojavile govorice, da bo prvi skupni model, ki ga bo za Francoze skonstruiral in izdelal Opel, naslednik Citroëna C5; ta bo nastal na osnovi naslednika Insignie, izdelovali pa ga bodo v Rüsselsheimu.

V povezavi z novim partnerjem se zdi spet Opel tisti, ki ima najmanj možnosti za obstoj. Je edini, ki je omejen zgolj na Evropo. General Motors je ali pa še bo skoraj vse Oplove modele z manjšimi ali večjimi oblikovnimi spremembami za prodajo na svetovnih trgih spremenil v druge znamke. Z Oplovo pomočjo je Buick dobil novo življenje na Kitajskem in v Severni Ameriki. Podobno je s Chevroletom v Evropi, ki bo lahko že pol leta po začetku prodaje Oplove Mokke začel tržiti različico Trax. Ponovitev zgodbe o neuspehu, kot se je zgodilo z Antaro, je na dlani, saj bo tudi Trax cenovno umeščen nekaj nižje kot Mokka, tehnično pa popolnoma enak.

Zanimivo bo videti, ali bodo tudi pri novem Oplovem Adamu, nekakšnem Fiatu 500 na Oplov način, našli še katero drugo znamko za trženje avtomobila, ki ga tudi nameravajo izdelovati v Nemčiji. Kot Peugeot bi bil najbrž povsem izvedljiv.