Tomaž Porekar: Korenček in palica

Odkar je vodenje prevzel Sergio Marchionne, se je Fiat temeljito spremenil. Še bolj pa se je spremenil odnos do domačega, italijanskega trga.

16. 7. 2012

Tako je skupaj z dobro novico, da za zdaj letošnjo edino Fiatovo evropsko novost, 500L, v Kragujevcu že izdelujejo in jo je celo tudi že mogoče voziti, Marchionne italijanski javnosti tudi sporočil, da je prav mogoče, da bo Fiat na Apeninskem polotoku kmalu zaprl še eno tovarno.

Na neki način torej korenček in palica. Italija in vsa Evropa sta za Fiat že pred časom postali najtežavnejši trg. Boj za vsakega kupca je tu zelo hud, sploh to velja v razredih, ki jih je evropski Fiat doslej najbolje obvladoval, pri majhnih avtomobilih.

Tudi 500L je majhen, zgolj nekaj več kot štiri metre dolg avtomobil. Evropejci so lani podobnih majhnih enoprostornikov kupili le nekaj več kot 250 tisoč. Vodilna Oplova Meriva je bila najuspešnejša s 127.500 prodanimi primerki, omembe vredni količini je uspelo prodati le še Citroënu s C3 Picassom in Renaultu z Modusom (65.100 oziroma 48.300). Septembra se bo na trgu pojavil še Fordov B-Max, torej v istem času, ko se bo začela prodaja Fiatovega 500L.

Marchionneju je bilo gotovo težko odobriti milijardo za konstrukcijo avtomobila in popolno prenovo tovarne v Kragujevcu, a s 500L ima Fiat načrte tudi v ZDA, kjer bo že v prvi polovici prihodnjega leta tudi naprodaj. Tako bo dopolnil prodajni program znamke Fiat, ki ga ameriški trgovci nestrpno pričakujejo, saj se jim veliki vložki v opremo trgovskih lokalov še ne vračajo.

Za Fiat je vsaj kratkoročno najpomembnejši trg tisti v ZDA. Z izpolnjevanjem vseh zavez, ki so jih ob prevzemu Chryslerja dali ameriški vladi, to podjetje vse bolj postaja Fiatova last. To obenem pomeni tudi rešitev za Fiat kot celoto. Marchionne je namreč Chrysler kar uspešno vrnil med žive. Z zmanjšanjem ponudbe in močno izboljšano kakovostjo izdelave avtomobilov se Chryslerji, Dodgei in Jeepi v Ameriki zdaj spet uspešno prodajajo.

Če bo lahko uspešno tam uveljavil tudi znamko Fiat, konec prihodnjega leta pa tam začel tudi z Alfo, bo podjetje Fiat morebiti vendarle zvozilo zahtevno preureditev v svetovni avtomobilski eliti. Ne smemo pozabiti, da je tu še južnoameriški del Fiata, ki ne pozna evropskih težav z izgubami in hudo konkurenco.

Zaposleni v italijanski Fiatovi centrali celo upajo, da bodo letos del svojega poletnega delovnega časa zadnjič preživeli doma in bo dela dovolj. Že skoraj tradicionalno je polovico julija namreč Fiatova torinska centrala zaprta, zaposlenim pa del plače zagotavlja skupna državna blagajna ...