Tomaž Porekar: Malibu

6. 3. 2013
Deli
Tomaž Porekar:  Malibu

Ime iz naslova tokratnega zapisa ni zemljepisno.

Chevrolet je Malibuja kot samostojno znamko enega svojih modelov v ZDA začel uporabljati leta 1976. Za ameriške razmere gre za manjši avtomobil (midsize). Malibu je bil v prejšnji izdaji (od leta 1997) še kar uspešen, čeprav so ga kar nekajkrat pošteno predelali, da je lahko zdržal več časa, kot je običaj za posamezne modele na ameriškem trgu. Leta 2011 pa so predstavili povsem novega.

Za Malibuja so uporabili preizkušeni recept. Pravzaprav so si tehnično osnovo sposodili pri Oplovi Insignii. Da je takšen način konstruiranja možen in da ga kupci sprejmejo, so pokazali že pri sestrski znamki, Buicku. Tam so na enaki platformi skoraj sočasno kot pri Oplu izhodiščni model naredili nekoliko večjega LaCrossa (leta 2009). Leto kasneje je Buick dobil še krajšo različico, pravzaprav kopijo Insignie z imenom Regal. Poleg ameriškega trga se Buick z obema dobro prodaja tudi na Kitajskem.

Zgodba z Malibujem je poučna. Na Insignijini platformi se ni nič spremenilo, čeprav je Malibu na trg prišel tri leta kasneje. Pravzaprav se tudi oblika – razen nekaj dodatkov – od izvirnega Opla skoraj nič ne razlikuje. Chevroletov načrt prodaje in izdelave je za Malibuja prvič v tem razredu predvidel tudi globalno prodajo. To je torej pomenilo, da je Malibu zamenjal tudi korejski Chevroletov izdelek Epico, ki je pod različnimi imeni do zdaj 'nastopala' v različnih delih sveta, Koreji, Evropi, na Kitajskem in drugod po Aziji ter v Avstraliji. Malibuja zdaj izdelujejo v Koreji in ZDA.

Pa se nikjer ne more uveljaviti. Malibu je nazoren primer ameriškega pojmovanja konstrukcije avtomobila, kakršne smo poznali v 80. in 90. letih prejšnjega stoletja: uporabiš, kar imaš, premešaš, morda spremeniš ime in uspeh je tu.

Prodajni rezultati pa kažejo, da ne bo vse tako, kot so si zamislili Američani. GM je predvideval, da bodo z Malibujem s prvega mesta po prodaji v ZDA izrinili vse tekmece, tudi Toyoto Camry, Hondo Accord in Forda Fusion. Pa so za njimi zaostali. Malibujev so lani tam prodali okoli 211.000, kar je bilo le 3,3 odstotka več kot leto prej. Ameriški trg se je lani dvignil kar za 13,5 odstotka, Malibuji pa vztrajno stojijo na dvoriščih trgovcev.

Insignia je bila dolgo časa eden najbolje prodajanih modelov v svojem razredu v Evropi. Tudi pri nas. Lani je bila na lestvici najbolje prodajanih modelov v Sloveniji na 32. mestu s 487 prodanimi primerki. Malibu, ki je od lani tudi v slovenski Chevroletovi ponudbi in je imel nižjo ceno, je našel reci in piši enega samega kupca. Letos januarja še nobenega.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja