Tomaž Porekar: Manj je lahko več

Letošnja avtomobilska razstava v Detroitu z dodatkom mednarodna je bila letos že petindvajseta.

1. 2. 2014

Organizatorjem je v začetku 90. let uspel velik korak naprej, na katerega so še posebej ponosni. S tem ko so dobili pridevnik mednarodna in ko jim je uspelo pripeljati številne tuje razstavljavce, so si pridobili veliko prednost pred domačimi tekmeci.

Dolgo mi ni šlo v glavo, da je bila prav v tistih dneh, ko se je pred več kot 20 leti začenjala avtomobilska razstava v Detroitu, na drugi strani celine v Los Angelesu tudi podobna razstava. Prvih nekaj let so Kalifornijci še povzročali težave Detroitu, ker sta si mesti morali deliti pozornost avtomobilske javnosti. A Los Angeles je kmalu izgubil bitko, pri čemer jih je porazilo njihovo 'znanje'. Marketinški oddelki ameriških izdelovalcev so se namreč povezali s Hollywoodom in v dvorani Cobo – v glavnem avtomobilskem mestu – uprizorili nekaj zares odmevnih predstav. Predvsem pri Chryslerju so bili domiselni. Tako je enkrat v dvorano Cobo tedaj glavni šef podjetja Bob Lutz zapeljal kar skozi izložbeno okno (seveda izdelano iz filmskega stekla). Drugič je eden od Chryslerjevih avtomobilov skočil na oder (s pomočjo skritega bagra). Tudi z neba (beri: izza kulis na stropu dvorane) so na prizorišče predstavitve vrgli avtomobil. Tako so Detroitčani Kalifornijcem dokazali, kdo je gospodar med avtomobilskimi razstavami (Los Angeles je moral najti drug primeren termin – konec novembra).

Detroitske predstave so postale pomemben del mednarodnega avtomobilskega dogajanja in tja je bilo treba iti, če si hotel kaj pametnega ali zanimivega poročati o avtomobilih.

Prišla pa je finančna kriza in z njo skoraj popoln polom treh velikih iz Detroita. Dvorana Cobo je bila januarja 2009 bolj podobna opuščeni železniški postaji kot svetlečemu razstavišču.

Ni bil čudež, ampak dobra odločitev Baracka Obame, da je z milijardno pomočjo države rešil dva od treh detroitskih izdelovalcev, Ford pa se je pravočasno sam spravil nazaj na noge.

Zdaj je v Detroitu precej manj razstavnih prostorov z različnimi znamkami GM (Cadillac, Chevrolet, Dodge in GMC). Pozabljene so Hummer, Pontiac, Saab in Saturn! Toda GM se je pobral in znova deluje uspešno, čeprav letos niso pokazali toliko novosti kot nekoč. Chrysler je letos z novimi lastniki iz Italije prav tako slavil, a je predstavil le en nov model.

Z manj se torej lahko doseže tudi več – če je vse seveda na zdravih temeljih.

Tak pa je zdaj tudi salon v Detroitu. Manj glamurozen, a brez njega si ameriške avtomobilske industrije ni mogoče predstavljati.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri