Tomaž Porekar: Mito ali mit

6. 4. 2014
Deli
Tomaž Porekar: Mito ali mit

Pri naših zahodnih sosedih so v avtomobilski srenji našli nov datum, ko se bo zgodilo tako rekoč prelomno dejanje.

V svojem nastopu pred povabljenimi borznimi analitiki bo Sergio Marchionne v Detroitu predstavil najnovejši načrt preureditve novega koncerna FCA (Fiat-Chrysler Automobiles).

V njem bo najpomembnejše mesto imela predstavitev oživljanja znamke Alfa Romeo. To naj bi Marchionne zasnoval po zgledu obujanja Maseratija. Tudi sicer bodo v prihodnjih načrtih za italijansko-ameriški koncern imele najpomembnejše mesto Fiatove premijske znamke – Ferrari, Maserati in Alfa Romeo.

Se kdo še spomni Lancie? No, ta bo ukinjena.

Znamka Fiat bo na evropskem (in severnoameriškem trgu) sestavljena le še iz dveh modelnih linij, Pande in 500. Več pozornosti bo dobil tudi Abarth.

Temu se bo, kot postranska posledica, odprlo novo področje. Fiat se je z Mazdo dogovoril za sodelovanje pri razvoju manjšega roadsterja, zasnovanega skupaj z Mazdo MX 5. Ta naj bi bil po dosedanjih načrtih novi Alfa Romeo, a zdaj Spyder iz Hirošime prihaja z Abarthovim zaščitnim znakom.

Tudi o tem, kaj se bo zgodilo z znamko Alfa Romeo, je znano že vse, čeprav uradno niso objavili še ničesar (po nemškem Auto Bildu). Na novi platformi, ki bo precej v sorodu s tisto pri Maseratiju Ghibliju (pri detroitskem spletnem portalu Auto News pravijo, da ima posebno ime Giorgio), bodo nastali vsaj štirje novi modeli. Celo za imena so si govorice že edine: manjša limuzina (tekmec BMW-ju serije 3 ali Audiju A4) bo Giulia, večja limuzina pa Alfetta. Tudi dva križanca oziroma terenca sta v pripravi. Za vse pa velja, da bodo povsem drugače zasnovani kot Alfe, ki smo jih poznali zadnja leta. Imeli naj bi namreč pogon zadaj, kot dodatek pa seveda tudi štirikolesnega.

Kaj pa dosedanji Alfini modeli? Novi športni 4C je šele prišel na trg in naj bi se dobro prodajal (v omejeni količini). Mita in Giulietto, ki zdaj zagotavljata, da pri Alfi letno prodajo vsaj nekaj manj kot 100.000 avtomobilov, bodo ukinili. Računajo pa, da se bodo ljubitelji znamke Alfa Romeo v velikih količinah zapodili v nakup novosti z zadnjim pogonom, in tako je Marchionne že napovedal, da bo Alfa Romeo po letu 2018, ko bodo na voljo vsi obljubljeni modeli, prodala letno nekaj manj kot pol milijona avtomobilov.

Spretni trgovec z besedami Sergio Marchionne bo od maja na dokončni preizkušnji. Nekaj zadnjih načrtov o prestrukturiranju in oživitvi (tudi Alfe) je ostalo na papirju. Tako se bo v prihodnjih letih dokončno odločalo o tem, ali je ukinil Mita ali pa se mu bo sesul Alfin mit.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del